لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۴

روزنامه کارگزاران انتشار خود را از سر گرفت


روزنامه کارگزاران پس از چهار ماه تعطیلی انتشار خود را از سر گرفت.
روزنامه کارگزاران پس از چهار ماه تعطیلی انتشار خود را از سر گرفت.

روزنامه کارگزاران متعلق به حزب کارگزاران پس از سه ماه تعطیلی و در آستانه انتخابات مجلس بار دیگر انتشار خود را از سر گرفت.


روزنامه کارگزاران شهريور ماه گذشته به دلیل آنچه که مشکلات مالی خوانده شد تعطيل شد، ولی گزارش های رسیده حاکی از آن بود که اختلافات جدی میان تحریریه این روزنامه با مدیریت آن بروز کرده بود.


در همین رابطه برخی از خبرنگاران و گزارشگران این روزنامه با ارسال نامه ای به انجمن صنفی روزنامه نگاران خواستار رسیدگی به خواسته های صنفی خود شده بودند.


به نظر می رسد، بازگشايی روزنامه کارگزاران از سوی حزب کارگزاران که به حمايت از هاشمی رفسنجانی شهرت دارد، در پی اوج گرفتن رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی باشد که قرار است اسفند ماه برگزار شود.


این روزنامه در دور تازه انتشار خود با ترکیبی از روزنامه نگاران روزنامه های توقیف شده شرق، هم میهن و تعدادی از کادر سابق خود و صفحه آرایی جدید، فعالیت خود را از سر گرفته است.


حزب کارگزاران در رقابت های انتخاباتی مجلس به ائتلاف اصلاح طلبان پيوسته است و به نظر می رسد اختلاف بين دو جناح اصلاح طلب و محافظه کار، طی ماه های آتی به اوج خواهد رسيد.


سردبير تازه روزنامه کارگزاران، مهران کرمی است که پيشتر به عنوان نويسنده در روزنامه های اصلاح طلب توقيف شده ای چون شرق و هم ميهن به مقاله نويسی اشتغال داشته است.


صفحه آرايی کارگزاران بسيار شبيه به روزنامه هم ميهن است که به صاحب امتيازی غلامحسين کرباسچی، شهردار سابق تهران، هفت سال توقيف بود و پس از رفع توقيف، تنها دو ماه منتشر شد و در تیر ماه امسال دوباره توقيف شد.


سردبير روزنامه کارگزاران در سرمقاله اش آورده است:«در شکل جديد، کارگزاران در جست و جوی پلی بين آرمان گرايی و عمل گرايی است که توازنی بين اصلاح طلبی و محافظه کاری ايجاد کند و يکی را برای ديگری قربانی نکند.»


وی اضافه کرده است:« راه پرخطری در پيش است. گروه ها و احزاب سياسی، به ويژه آنها که در راس قدرتند و ديگری که در پی آن است، بايد آستانه تحملشان را بالا ببرند که موانع از اين راه برداشته شوند.»


روزنامه های اصلاح طلب در دوره رياست جمهوری محمد خاتمي، از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ فرصت بيشتری برای انتشار داشتند و شمار آنها افزايش قابل ملاحظه ای يافته بود.


اما در همان زمان هم مواردی پيش آمد که منجر به تعطيلی دسته جمعی برخی از آنها شد، که یکی از آنها پس از انتقاد آيت الله خامنه ای از روزنامه های اصلاح طلب در سخنرانی اردیبهشت سال 1379 بود و بدنبال آن دهها نشریه به دستور دادگستری تعطيل شد.


روزنامه های اصلاح طلب با روی کارآمدن جناح محافظه کار و رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، بيش از پيش دچار مشکل شدند و روزنامه های مشهوری چون شرق و هم ميهن توقيف شدند.


هم اکنون روزنامه هایی چون اعتماد ملی، اعتماد، همبستگی و روزنامه اقتصادی سرمايه از طيف اصلاح طلب به انتشار خود ادامه می دهند.


XS
SM
MD
LG