لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

دادستان تهران: شکایتی علیه میر حسین موسوی دریافت نکرده‌ایم


عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران
در حالی که گفته می‌شد، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به دادستانی تهران از میرحسین موسوی شکایت کرده‌اند، دادستان تهران می‌گوید، تاکنون شکایتی از این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دریافت نکرده است.

عباس جعفري دولت آبادي، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره «شكايت ۱۰۰نماينده مجلس از ميرحسين موسوي» با بیان این که «اعلان شکایت، شکایت تلقی نمی شود» اظهار داشت: «تا اين لحظه چيزي به ما اعلام نشده است.»

پیشتر حمید رسایی،از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود، یکصد تن از نمایندگان با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور از میر حسین موسوی شکایت کرده‌اند.

به گفته وی، نمایندگان نامه خود را به غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، تحویل داده‌اند.

علت شکایت نمایندگان اصولگرای حامی محمود احمدی‌نژاد از میر حسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، «بیانیه‌ها و اقداماتی که باعث ایجاد لطمات و صدمه به آبروی نظام، اموال عمومی و خصوصی مردم شده» اعلام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در باره خبری مبنی بر «اعلام جرم دانشجويان، اساتيد و حقوقدانان دانشگاه امام صادق از ميرحسين موسوي» نیز گفت: «ما آن را در مطبوعات خوانديم، خواندن در مطبوعات به معناي رسميت داشتن شكايتي به دادستان نيست، هر وقت اعلام شود ما بررسي مي‌كنيم.»

آقای جعفري دولت آبادي همچنین در پاسخ به پرسشی در باره سرنوشت بهزاد نبوي و محسن صفايي فراهاني دو تن از فعالان سیاسی بازداشت شده در رویدادهای پس از انتخابات اظهار داشت: «اخير دوازده پرونده را به دادگاه ارسال كرده‌ايم كه پرونده اين دو نفر نيز از جمله اينها بوده است.»

وی همچنین با اعلام این که پزشکی قانونی گفته است بهزاد نبوی به دلیل بیماری باید «در يك مركز تخصصي نگهداري شود»، ابراز عقیده کرده است که وی به عنوان دادستان نمی‌تواند، این زندانی سالخورده و بیمار را از طریق صدور قرار وثيقه آزاد کند، «مگر اين‌كه دادگاه به اين نتيجه برسد.»

دادستان تهران همچنین در پاسخ به اين سوال كه محاکمه افرادي كه پرونده آنها به دادگاه ارسال شده چه زماني برگزار مي‌شود، اظهار داشت: «فكر نمي‌كنم خيلي به درازا كشيده شود».

تاکنون شمار زیادی از بازداشت شدگان در جزیان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران به صورت گروهی محاکمه شده و احکام چند تن از آنها نیز صادر شده است.

برخی از متهمان به اعدام و تعدادی نیز به زندان های درازمدت محکوم شده اند. با این حال مقام های قضایی ایران می گویند که این احکام قابل تجدیدنظر است.
XS
SM
MD
LG