لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۰

مهدی هاشمی صدور حکم جلب خود از سوی دادگاه را تکذیب کرد


مهدی هاشمی، فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی
مهدی هاشمی، فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی
مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، روز پنج‌شنبه در واکنش به گفته‌های وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در مورد صادر شدن حکم جلب او در بیانیه‌ای تکذیب کرد که دادگاه حکم جلب و دستگیری او را صادر کرده است. آقای هاشمی این گونه اخبار را «تلاش خطرناک جریانی خاص» خوانده است.

بیانیه فرزند رئیس مجلس خبرگان رهبری واکنشی است به گفته‌های حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد، که روز چهارشنبه خبر داد وزارتخانه متبوعش حکم جلب مهدی هاشمی را در اختیار دارد.

آقای مصلحی با اشاره به این که «این موضوع در اختیار قوه قضاییه است» اعلام کرد که «هر گاه زمان آن برسد، حکم [جلب] را اجرا خواهیم کرد»، اما «فعلا از هیچ طریقی اقدام نمی‌کنیم».

این در حالی است که مهدی هاشمی که از شهریورماه سال گذشته به دنبال حوادث انتخابات ریاست جمهوری در خارج از ایران به سر می‌برد در بیانیه خود اعلام کرده است که «نه حکمی از طرف دادگاهی صادر شده و نه توضیحی از طرف من ارائه».

اما عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، نیز گفته است: «گزارش‌هايی مبنی بر احتمال ورود مهدی هاشمی به ايران در ايام تعطيلات نوروز منتشر شده بود و بر اين اساس به مامورين مستقر در فرودگاه کيش و تهران اعلام شده بود که در صورت ورود مهدی هاشمی به ايران به دادسرای تهران معرفی شود.»

آقای هاشمی همچنین در تازه‌ترین بیانیه خود اخباری از قبیل صدور حکم جلب خود را «تلاش خطرناک» جریانی خاص در ایران «برای فشار بر قوه قضاییه» توصیف کرده است. به گفته مهدی هاشمی، این جریان خاص قصد دارد از قوه قضاییه جمهوری اسلامی «در جهت مطامع و اغراض ناعادلانه سیاسی خویش» سوء‌استفاده کند.

دومین پسر اکبر هاشمی رفسنجانی به این «جریان خاص» هشدار داده است که «به فکر روزی هم باشند که صبر اينجانب به سرآيد و مطالبی را که از عقبه اين سناريوسازی‌ها می‌دانم و مايل نيستم برملا شود برملا گردد».

مهدی هاشمی همچنین گفته است که «اين جريان هنگام گرفتار شدن به رسوايی‌های مکرر فساد اداری و اقتصادی و سياسی موج‌آفرينی می‌کند».

به نظر می‌رسد اشاره آقای هاشمی به حامیان و اطرافیان محمود احمدی‌نژاد از جمله محمدرضا رحیمی، معاون اول او، باشد که چندی پیش از سوی یکی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی به فساد اداری و اقتصادی متهم شد.

مهدی هاشمی پیشتر نیز در بيانيه‌ای اتهام استفاده از بودجه عمومی در انتخابات را رد کرده و از قوه قضاييه خواسته بود که پرونده «۳۴۰ ميليارد تومانی» مفقود شده شهرداری تهران در دوره محمود احمدی‌نژاد را بررسی کند.

گروه‌های تندروی نزديک به دولت جمهوری اسلامی مهدی هاشمی و فائزه هاشمی، ديگر فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، را به دست داشتن در اعتراض‌های پس از انتخابات متهم می‌کنند و بارها خواستار بازداشت آنها شده‌اند.
XS
SM
MD
LG