لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

رد صلاحیت اصلاح طلبان از سوی دولت


به رغم اعتراض های گسترده اصلاح طلبان به رد صلاحيت نامزدهايشان برای انتخابات مجلس هشتم، ستاد انتخابات اعلام کرد که صلاحيت اکثر نامزدها تاييد شده است.

اصلاح طلبان می گويند که جمع بزرگی از سرشناس ترين چهر های اين گروه سياسی، در نخستين گام بررسی صلاحيت ها از سوی وزارت کشور کنار گذاشته شده اند.

بر اساس اعلام ستاد تبليغاتی اصلاح طلبان، در ميان رد صلاحيت شدگان نام کسانی با سابقه نمايندگی مجلس – حتی مجلس هفتم – و حضور در کابينه دولت آقای خاتمی نيز وجود دارد.

اما وزارت کشور می گويد که صلاحيت ۶۹ درصد ثبت نام کنندگان را تاييد کرده و حال نوبت شورای نگهبان است که صلاحيت ها را بررسی کند و به معنای ديگر تازه نوبت به «نظارت استصوابی» رسيده است.

پيش از اين منتقدين نظام سياسی جمهوری اسلامی، بارها گفته بودند که قوانين انتخاباتی ايران، اصولا امکان برپايی انتخابات آزاد و عادلانه را از بين برده است و به همين دليل اين گروه از منتقدين از شرکت در انتخابات خودداری می کردند.

در اين دوره، ستاد تبليغاتی اصلاح طلبان نيز اعلام کرده که ممکن است حتی گروه اندک نامزدهای تاييد صلاحبت شده اصلاح طلب از شرکت در انتخابات خودداری کنند.

نظر شما درباره مناقشه تازه اصلاح طلبان با محافظه کارانی که قدرت را در دست دارند چيست؟ اگر هوادار هر يک از اين گروههای سياسی هستيد، يا اينکه از منتقدين اين انتخابات هستيد، نظر خود را با ديگران در ميان بگذاريد.

لطفا قوانين انتشار نظرات – در ستون سمت چپ – را رعايت کنيد.

XS
SM
MD
LG