لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۹

بین تنش با غرب و گرانی در ایران ارتباطی هست؟


(عکس از AFP)
(عکس از AFP)

۶۰ اقتصاددان و استاد دانشگاه‌های ايران در نامه‌ای که روز شنبه منتشر شد، از سياست‌های اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد به شدت انتقاد کرده اند. [ بیشتر بخوانید... ]

اين اقتصاددانان که اکثر آنها در دانشگاه‌های دولتی ايران مشغول به تدريس هستند، درباره تصميم دولت برای اجرای شتابزده طرح «تحول اقتصادی» هشدار داده‌اند.

در بخشی از این نامه با اشاره به سیاست خارجی دولت نهم آمده است: «سياست تجاری نادرست و تعامل ناپايدار و تنش‌زای دولت نهم با جهان خارج علاوه بر محروميت از ره‌آوردهای بالقوه تجارت و سرمايه‌گذاری خارجی، هزينه‌های سنگينی را به اقتصاد کشور تحميل کرده‌است.»

محمود احمدی ‌نژاد، رییس جمهوری ایران، درست یک روز بعد، در پاسخی غیرمستقیم به نامه اقتصاددانان، از سیاست‌های اقتصادی خود در سه سال گذشته دفاع کرد. [ بیشتر بخوانید... ]

رییس جمهوری ایران خطاب به اقتصاددانان و کارشناسان ایران گفت: «من از شما خواهش می‌کنم از برخی مدل‌های اقتصادی که در سال‌های گذشته طراحی شده فاصله بگیرید و با نگاه جدید، مدل جدیدی را طراحی کنید.»

شما چه فکر می کنید؟ به نظر شما سیاست‌های اقتتصادی رییس جمهوری ایران می تواند جلوی تورم و گرانی را در آینده نزدیک یا دور در ایران بگیرد؟

به نظر شما تنش‌های موجود میان ایران و غرب، تاثیری بر تورم و گرانی و به طور کلی وضع اقصادی ایران دارد؟ اگر «آری» چه تاثیری؟

شما آینده اقتصاد ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

XS
SM
MD
LG