لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۱

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در یک سوء قصد کشته شد


صفدر رحمت آبادی
صفدر رحمت آبادی
گزارش‌ها حاکی است که صفدر رحمت آبادی، معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه ۱۹ آبان در تهران هدف سوءقصد قرار گرفته و کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، صفدر رحمت آبادی در حالی که سوار بر خودروی شخصی در میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی (گلبرگ) بود هدف سوء قصد قرار گرفته است.

طبق این گزارش، «دو تیر یکی به سینه و دیگری به سر وی شلیک» شده است.

یک مامور پلیس حاضر در محل حادثه به ایرنا گفته است: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو گلوله از داخل خودرو به مقتول شلیک شده است.

این پلیس اضافه کرده است: با توجه به پیدا شدن پوکه‌های دو گلوله در داخل خودرو، به احتمال قوی ضارب در داخل خودرو در حال گفت وگو با آقای رحمت آبادی بوده است.

به گفته این مامور پلیس «هیچ اثری از درگیری و ضرب و شتم در محل سوءقصد مشاهده» نشده است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های پلیس می‌گویند، براساس بررسی پلیس تشخیص جرم و اظهارات شاهدان، زمان سوءقصد حدود ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه بوده است.

در همین زمینه، علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور به خبرگزاری فارس گفته است: «حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب مأموران راهنمایی و رانندگی در محدوده خیابان گلبرگ متوجه می‌شوند ماشینی از خیابانی که در آن حرکت می‌کرده از جاده منحرف‌شده و چراغش روشن است.»

وی اضافه کرده است:«با بررسی‌هایی که انجام می‌دهند مشخص می‌شود فردی که پشت فرمان نشسته بر اثر اصابت گلوله فوت کرده که بعد شناسایی هویت این فرد مشخص می‌شود وی صفدر رحمت‌آبادی از کارکنان قدیمی وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت پارلمانی صنعت، معدن و تجارت است.»

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون «فرد یا افرادی در این حادثه دستگیر شده‌اند،» گفته است: «مأموران آگاهی و پلیس امنیت از همان لحظات اولیه شروع به اقدامات برای شناسایی ضارب یا ضاربین کرده‌اند و تا این لحظه به نظر می‌آید گلوله از داخل ماشین شلیک شده است.»

علی عبداللهی اضافه کرده است: باید کارشناسان فنی در این زمینه نظر بدهند و منتظریم آخرین نظریه فنی به ما داده شود و هم کار فنی و هم کار شناسایی در حال انجام است.

شهاب الدین چاووشی، معاون سیاسی استاندار تهران، نیز به خبرگزاری ایرنا گفته است، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که صفدر رحمت آبادی از داخل ماشین هدف سوء قصد قرار گرفته است.

گزارش خبرگزاری ایرنا حاکی است که محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، نیز در محل حادثه حضور یافته است.

صفدر رحمت آبادی در دولت دوم محمود احمدی نژاد، توسط مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون پارلمانی این وزارتخانه منصوب شد. صفدر رحمت آبادی اهل شهر کنگاور در استان کرمانشاه است.
XS
SM
MD
LG