لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۷

«بر اساس آخرین اخبار دیپلمات ربوده‌شده در یمن سالم است»


ساختمان سفارت ایران در صنعا
ساختمان سفارت ایران در صنعا
یک مقام وزارت خارجه ایران که نامش فاش نشده است به خبرگزاری ایسنا گفته است «آخرین خبرها نویدبخش صحت و سلامت (نوراحمد) نیکبخت، دیپلمات ربوده‌شده ایرانی در یمن است».

این سخنان که روز شنبه پنجم بهمن‌ماه منتشر شده‌اند، واکنشی به خبرها در باره «کشف جسدی متعلق به این دیپلمات ربوده شده» است.

پیشتر خبرهایی منتشر شده بودند که «جسدی بی‌سر» در شمال یمن کشف شده که متعلق به آقای نیکبخت، دیپلمات ربوده‌شده ایرانی در سی‌ام تیرماه است.

خبر پیدا شدن جسد آقای نیکبخت در حالی منتشر شده است که هفته پیش اعلام شد ابوالقاسم اسدی، ديپلمات ايرانی، که در پايتخت يمن بر اثر حمله افراد مسلح مجروح شده بود، درگذشته است.

مقام وزات خارجه که با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت‌وگو کرده افزوده است که «مقامات یمنی تایید می‌کنند که جسد مجهول الهویه‌ای در منطقه مارب یمن کشف شده است، اما ارتباط آن با نیکبخت را تکذیب کردند و مسئولان یمنی اعلام کرده‌اند تلاش‌ها برای شناسایی جسد مجهول الهویه در جریان است.»

این مقام مسئول که نامش فاش نشده می‌افزاید «آخرین خبرهای ما نوید بخش صحت و سلامتی دیپلمات ربوده شده ایرانی بوده و جمهوری اسلامی ایران با حساسیت پیگیری موضوع را در دستور کار دارد.»

نوراحمد نیکبخت که در سی‌ام تیرماه ربوده شد از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در صنعا معرفی شده است.

در همان زمان منابع پلیس یمن به خبرگزاری رویترز گفتند که این شهروند ایرانی در حال عبور در محله دیپلمات‌ها در جنوب صنعا بود که مردانی مسلح با مسدود کردن راه، او را از خودرویش بیرون کشیده و با خود به محلی نامعلوم برده‌اند.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه پیشین ایران، در همان روز در تماسی تلفنی با همتای یمنی خود از دولت آن کشور خواست برای آزادی کارمند ربوده شده اقدام جدی کند.
XS
SM
MD
LG