لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

خانواده امیر حکمتی بار دیگر خواستار آزادی او از زندان اوین شد


سارا حکمتی٬ خواهر امیر حکمتی٬ در این تجمع بار دیگر خواستار آزادی برادرش شد- واشینگتن٬ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
سارا حکمتی٬ خواهر امیر حکمتی٬ در این تجمع بار دیگر خواستار آزادی برادرش شد- واشینگتن٬ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
در هزارمین روز زندانی شدن امیر حکمتی٬ تفنگدار پیشین نیروی دریایی آمریکا٬ از سوی ایران به اتهام جاسوسی٬ خانواده او به همراه دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش آسوشیتد پرس٬ دَن کیلدی و جیم مک‌گاوِِرن٬ دو عضو کنگره آمریکا٬ به همراه خواهر و همسر خواهر امیر حکمتی روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه٬ با تجمع در نزدیکی کاخ سفید٬ خواستار آزادیش شدند.

آقای کیلدی روز دوشنبه تاکید کرد که مذاکرات بین‌المللی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش می‌تواند به آزادی امیر حکمتی کمک کند٬ زیرا به گفته او٬ جامعه بین‌المللی قادر شده است فرصتی برای مذاکره با ایران فراهم بیاورد.

سارا حکمتی٬ خواهر امیر حکمتی نیز در این روز با اشاره به ابتلای پدرش به بیماری سرطان گفت «به پدرم فکر می‌کنم که با بیماری‌اش می‌جنگد تا بتواند بار دیگر پسرش را در آغوش بگیرد.»

امیر میرزایی حکمتی٬ سال ۱۳۹۰ زمانی که به گفته خانواده‌اش برای دیدار اقوامش به ایران سفر کرده بود٬ به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا٬ سی‌آی‌ای٬ بازداشت شد. آقای حکمتی که تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی دارد٬ بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ میلادی به عنوان تفنگ‌دار نیروی دریایی آمریکا فعالیت کرده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ابتدا آقای حکمتی را به اعدام محکوم کرده بود٬ اما روزنامه نیویورک تایمز ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری گزارش کرد که حکم آقای حکمتی در جریان «دادگاهی مخفی» و به طور غیابی٬ به ۱۰ سال زندان کاهش پیدا کرده است.

خانواده امیر حکمتی ۲۴ فروردین‌ماه خواستار تجدیدنظر مقام‌های قضایی ایران در حکم ۱۰ سال زندان وی شدند که به دنبال آن کریس هایز٬ سخنگوی خانواده حکمتی به آسوشیتد پرس گفت که با توجه به تخفیفی که در حکم آقای حکمتی داده شده٬ خانواده او امیدوارند که وی به زودی آزد شود.

محمود علیزاده طباطبایی٬ وکیل مدافع امیر حکمتی نیز همان زمان در گفت‌و‌گو با آسوشیتد پرس تاکید کرد که طبق قانون٬ زندانی پس از گذراندن یک سوم دوره مجازات خود٬ می‌تواند به صورت مشروط آزاد شود و افزود که یک سوم دوره مجازات امیر حکمتی اواخر شهریور تا اوایل مهرماه به پایان خواهد رسید.
XS
SM
MD
LG