لینک‌های قابلیت دسترسی

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ تهران ۰۰:۰۲ - ۹ دسامبر ۲۰۱۶

ساندی‌تایمز: قطر برای کسب میزبانی جام جهانی بیش از یک و نیم میلیارد دلار «رشوه داده است»


روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز ادعای جدیدی را در مورد پرداخت رشوه مقام‌های قطری به فیفا برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ منتشر کرده است.

این روزنامه در شماره روز یکشنبه‌اش محمد بن هَمام، رئیس پیشین کمیته اجرایی فیفا را متهم کرده که با رشوه‌های متعددی بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار، اعضای هیأت‌های آسیایی را برای دادن رأی‌شان به سود قطر راضی کرده است.

ساندی تایمز همچنین نوشته است که بن همام مذاکراتی در سطح مقام‌های حکومتی ترتیب داده بود تا وُراوی موکودی، رئیس اجرایی فیفا در تایلند، در مورد معامله گاز طبیعی برای کشورش مذاکره کند.

مقام‌های قطری پیش از این چنین ادعاهایی را رد کرده‌اند و همزمان مقام‌های انضباطی فیفا نیز گفته‌اند تحقیقات در باره این ادعاها را آغاز کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG