لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۲

سربازان عراقی «حصیبه» در شرق رمادی را بازپس گرفتند


سربازان عراقی با یورش به مواضع گروه «حکومت اسلامی» در شهر رمادی، روز شنبه، دوم خرداد موفق به بازپس‌گیری مناطقی در شرق این شهر شدند.

گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات امنیتی عراق بیان می‌کند که این عملیات صبح شنبه با هدف تصرف شهرک حصیبه در ۷ کیلومتری رمادی آغاز شد، شهرکی که هفته گذشته به دست گروه «حکومت اسلامی» افتاده بود.

یک سرهنگ نیروی پلیس عراق در این باره اظهار داشت: «منطقه حصیبه اکنون تحت کنترل کامل است و سربازان در حال پیشروی برای آزادسازی شهرک‌های اطراف آن هستند.»

شهر رمادی هفته گذشته به طور کامل به تصرف گروه «حکومت اسلامی» درآمد که سخت‌ترین شکست بغداد در یک سال گذشته به شمار می‌آید. با این حال شبه‌نظامیان شیعه و سربازان عراقی بلافاصله عملیات برای بازپس‌گیری رمادی را آغاز کردند.

خبرگزاری رویترز دوشنبه گذشته گزارش داد که حدود سه هزار شبه‌نظامی شیعه به یک پایگاه نظامی نزدیک رمادی وارد شده‌اند تا در عملیات آزادسازی مجدد آن مشارکت داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه هم از حضور گسترده نیروهای چندگانه ضد گروه «حکومت اسلامی» در دره فرات خبر داده که آماده عملیات برای بازپس‌گیری رمادی هستند.

این گزارش می‌گوید که شیخ رافع عبدالکریم الفهدوای، یکی از شاخص‌ترین رهبران قبایل سنی مذهب منطقه نیروهای خود را در اطراف رمادی مستقر کرده که شناخت این نیروها از ناحیه امری کلیدی به شمار می‌آید. در عین حال که شبه‌نظامیان شیعه موسوم به «حشد الشعبی» نیز در منطقه حضور یافته‌اند.

اما منبع گزارش خبرگزاری فرانسه عنوان می‌کند که در عملیات آزادسازی حصیبه نیروهای پلیس منطقه‌ای و کشوری همراه با نیروهای ضربت وزارت کشور عراق و همچنین سربازان ارتش حضور داشته‌اند.

شهر سنی‌نشین رمادی مرکز استان الانبار عراق است که بزرگ‌ترین استان این کشور محسوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG