لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۱

لاریجانی درباره فیلم وداع مهدی هاشمی: برای تخریب قوه قضائیه بود


مهدی هاشمی هنگام معرفی خود به زندان اوین
مهدی هاشمی هنگام معرفی خود به زندان اوین

صادق آملی لاریجانی با اشاره به زندانی شدن مهدی هاشمی گفته است: «نبايد فضا را طوری پيش ببريم که هر کسی زمانی مسئولی بوده و حالا عليه او و يا وابستگانش حکمی صادر شده، تمام قوه قضایيه و زمين و زمان را زير سوال ببرد و برای تخريب قوه قضایيه فيلم وداع درست کند».

اشاره رییس قوه قضاییه به فيلمی است که از خداحافظی مهدی هاشمی با پدرش پيش از رفتن به زندان اوين در سايت رسمی اکبر هاشمی رفسنجانی، ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، منتشر شده است.

در اين فيلم آقای هاشمی دعاهايی در گوش پسرش می‌خواند و ابراز اميدواری می‌کند که او زودتر آزاد شده و به «خدمت» ادامه دهد.

اما ریيس قوه قضایيه با انتقاد از اين رفتار گفته است: «گاهی ممکن است برخی آرا اشتباه باشد اما تخريب نهاد قضايی آن هم بدون دليل و سند و صرفا به دليل اينکه رای عليه بستگان ما صادر شده کاری شرعی و قانونی نيست».

صادق آملی لاريجانی با بيان اينکه «احکام و آرای صادره تنها متعلق به قشر ضعيف و مردم عادی جامعه نيست» افزوده است که «چنين تلاش‌های مخربی در عزم دستگاه قضايی خللی ايجاد نمی‌کند».

مهدی هاشمی رفسنجانی ظهر روز يکشنبه ۱۸ مرداد، خود را برای سپری کردن حکم حبس‌اش به زندان اوين معرفی کرد.

او به علت محکوم شدن به جرايمی مانند اختلاس، ارتشاء و موارد امنيتی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

فائزه هاشمی، خواهر مهدی هاشمی که خود نيز پيش از اين مدتی زندانی شده بود، گفته که حکم زندان برادرش با هدف «کم کردن» از حضور و تاثير اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

اما رییس قوه قضاییه گفته است: «هیچ انگیزه‌ای در مسئولان قضایی برای صدور آرای غیر عادلانه و غیر قانونی علیه هیچ فردی وجود ندارد و مسئولان عالی قضایی و بدنه دستگاه قضا آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران نخواهند فروخت».

XS
SM
MD
LG