لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۹

آمار قربانیان حادثه مکه به ۱۰۷ تن رسید


گزارش‌ها از شهر مکه در عربستان سعودی حاکی است که آمار قربانیان حادثه سقوط جرثقیل در این شهر در روز جمعه، ۲۰ شهریورماه، به دست‌کم ۱۰۷ تن رسیده است. یک زائر ایرانی نیز در میان این قربانیان است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک سازمان دولتی سعودی اعلام کرد که دست‌کم ۱۰۷ تن در اثر سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام جان خود را از دست داده‌اند.

همین سازمان دولتی آمار مجروحان حادثه را دست‌کم ۲۳۸ تن اعلام کرده است.

ملیت اکثر قربانیان و مجروحان و زخمی‌های این حادثه هندی و پاکستانی اعلام شده است.

در همین حال خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام ایرانی در شهر مکه می‌گوید که ۳۲ تبعه ایران نیز در میان مجروحان این حادثه هستند.

علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در جمعیت هلال احمر، همچنین تایید کرده است که یک زائر ایرانی نیز در میان قربانیان این حادثه بوده است.

نام این زائر ایرانی سیف‌الله اسدی مینا، ۴۵ ساله، اعلام شده است.

این اتفاق یک ماه پیش از برگزاری مراسم سالانه حج تمتع افتاده است که صدها هزار نفر برای انجام آن به مکه و مدینه می‌روند. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، تاکنون ۸۰۰ هزار نفر برای انجام مناسک حج وارد خاک این کشور شده‌اند.

عکس‌ها و ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی از حادثه روز جمعه گذشته اجساد غرق در خون را نشان می‌دهد که در گوشه‌ای از مسجد پخش شده‌اند و یک جرثقیل قرمزرنگ نیز سقوط کرده است.

شبکه تلویزیونی «العربیه» علت این حادثه را وقوع باد و توفان شدید و بارش باران در شهر مکه اعلام کرده است.

مسجدالحرام معمولا در روزهای جمعه به دلیل برگزاری مراسم نماز جمعه بسیار شلوغ است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که به دنبال این حادثه، شاهزاده خالد الفیصل، امیر مکه، خواستار تحقیقات در این زمینه شده است.

XS
SM
MD
LG