لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

دیدار دبیرکل سازمان ملل با رهبران فلسطین و اسرائیل


بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد همراه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری
بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد همراه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری

بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای بان که به رام‌الله در کرانه باختری رفته است پس از دیدار با آقای عباس به خبرنگاران گفت: «ما همچنان از هر اقدامی در جهت فراهم آوردن شرایط لازم برای مذاکرات هدف‌دار حمایت می‌کنیم، اما در نهایت این با فلسطینیان و اسرائیلی‌هاست که صلح را انتخاب کنند.»

به گفته وی، «مهم‌ترین چالشی که اکنون سازمان ملل متحد با آن مواجه است، توقف موج خشونت‌های اخیر و ممانعت از کشته شدن دیگر انسان‌هاست».

با ادامه خشونت‌هایی که از حدود سه هفته قبل آغاز شده، تاکنون بیش از ۴۰ فلسطینی و ۸ اسرائیلی جان باخته‌اند. تعدادی از این کشته‌شدگان فلسطینی خود در شمار مهاجمان بوده‌اند که با چاقو و دیگر سلاح‌های سرد به اسرائیلی‌ها حمله کرده و در نهایت هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

در این حال دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور توقف این خشونت‌ها از روز سه‌شنبه دیدارهایی با مقامات اسرائیلی و فلسطینی داشت و از جمله در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اظهار داشت: «تنها امری که به این خشونت‌ها پایان می‌بخشد، دستیابی به راه‌ حلی سیاسی است که شامل پایان دادن به اشغال می‌شود.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:02 0:00
لینک مستقیم

بان گی مون همچنین پس از دیدار با محمود عباس گفت که وی به رهبران اسرائیل و فلسطین بر ضرورت گفت‌وگو و اقدام عملی برای صلح تاکید کرده‌ است.

محمد عباس از اسرائیل خواسته است که به قوانین مربوط به مسجد الاقصی احترام بگذارند. اما نتانیاهو بارها عباس را متهم کرده است که با گفتن این حرف که اسرائیل می‌خواهد وضعیت محوطه مسجد الاقصی را تغییر دهد، باعث موج جدید خشونت‌ها شده است.

فلسطینی‌ها نگرانند که اسرائیل قصد تغییر قوانین حاکمیت این مکان را که در شرق بیت‌المقدس واقع است داشته باشد.

XS
SM
MD
LG