لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

اولین همایش اصولگرایان؛ ‌«باید اخلاص‌مان را حداقل تا دو ماه دیگر حفظ کنیم»


محمدعلی موحدی کرمانی (راست)، رضا تقوی و غلامعلی حداد عادل (چپ)
محمدعلی موحدی کرمانی (راست)، رضا تقوی و غلامعلی حداد عادل (چپ)

سخنرانان اولین گردهمایی سراسری «شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان» در روز پنجشنبه ۱۰ دی‌ماه خواستار وحدت این جریان سیاسی در انتخابات آینده شده‌ و نسبت به تعدد کاندیداهای این گروه و شکستن شدن رای آنها هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، در این نشست ضمن هشدار نسبت به «گروه‌گرایی و سهم‌خواهی در میان اصولگرایان در عرصه انتخابات» هشدار داده و گفته است: «ما باید اخلاص‌مان را حداقل تا دو ماه دیگر حفظ کنیم و اصولگرایان دچار هوای نفس، منیت و منافع گروهی نشوند که اگر چنین اتفاقی بیفتد یعنی اصولگرایان شکست خواهند خورد».

محمدعلی موحدی کرمانی همراه با محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی، سه روحانی محوری تشکل «شورای ائتلاف اصولگرایان» برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در هفتم اسفند هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به «مسئله اختلاف» در بین اصولگرایان در آستانه انتخابات، گفته است: «توجه به مسئله اختلاف اهمیت بسیار دارد چرا که ممکن است فردی خود را صاحب رای ببیند و احساس وظیفه کند و از جانب اصولگرایان در انتخابات شرکت کند اما در ‌‌نهایت رای اصولگرایان را بشکند. من می‌گویم خیلی احساس وظیفه نکند و تصور نداشته باشد که رای زیاد دارد چرا که در این صورت اصولگرایان دچار مشکل خواهند شد».

موحدی کرمانی افزوده است: «من فکر می‌کنم در تهران و شهرستان‌ها این معضل برای ما پیش آید که رقیب بر روی یک کاندیدا تصمیم گیرد اما جناح مقابل دچار تعدد کاندیدا شوند و رای ما بشکند و البته در اینجاست که باید با اخلاص و صدق وارد شد تا اصولگرایی ضربه نخورد».

گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که نخستین نشست «شورای ائتلاف اصولگرایان» در غیاب محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی برگزار شد. بر اساس برخی گزارش‌ها، محمد یزدی به دلیل بیماری روانه بیمارستان شده است. این در حالی است که دلیل حضور نیافتن محمدتقی مصباح یزدی مشخص نشده است.

به گزارش سایت «خبرآنلاین»، شماری از «چهره‌های معتدل» اصولگرایان مانند علی لاریجانی، علی اکبر ناطق نوری و کاظم جلالی نیز در این نشست حضور نداشتند، در مقابل «چهره‌های» نزدیک به جبهه پایداری و محمود احمدی‌نژاد در این نشست حضور چشمگیری داشتند.

هشدار درباره شکستن «وحدت اصولگرایان»

غلامعلی حداد عادل، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان، دیگر سخنران گردهمایی اصولگرایان بود که هشدار داد هر کسی «وحدت اصولگرایان» را بشکند، هزینه آن را در «دنیا و آخرت» خواهد پرداخت.

وی گفته است: در صورتی که در انتخابات آینده لازم باشد، افراد باید بنابر «مصلحت» از رقابت‌ها کنار بروند.

حدادعادل در ادامه ابراز امیدورای کرده که شکل‌گیری «شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان» نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

در همین حال، رضا تقوی، رییس شورای همگرایی اصولگرایان نیز گفته است: «همه احزاب اصولگرا با همه سلیقه‌ها امروز به این نقطه رسیده‌اند که باید با هم حرکت و تا آخر این روحیه را حفظ کنند و منیت‌ها و سهم خواهی را کنار گذاشت».

به گزارش فارس، وی در حاشیه این نشست درباره یارگیری اصلاح‌طلبان از میان اصولگرایان گفته است: «اصولگرایان باید هوشمندی خود را در برابر این تاکتیک آن‌ها بالا ببرند».

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هفتم اسفندماه امسال برگزار می‌شود. برای انتخابات مجلس ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر نام‌نویسی کرده‌اند که بیشترین تعداد داوطلب در تاریخ برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

در همین حال ۸۰۱ نفر نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شده‌اند که تعداد کاندیدا‌ها نسبت به دوره قبل ۶۲ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و محمدی یزدی، رییس مجلس خبرگان نسبت به افزایش ثبت نام دواطلبان مجلس و خبرگان رهبری ابراز نگرانی کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG