لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۵

افزایش تلفات حملات بروکسل؛ آمریکا درباره سفر به اروپا هشدار داد


نیروهای امدادی در حال کمک به یکی از مجروحان حمله به فرودگاه بروکسل
نیروهای امدادی در حال کمک به یکی از مجروحان حمله به فرودگاه بروکسل

گزارش‌ها حاکی است که تلفات حملات مرگبار روز سه شنبه ۲۲ مارس بروکسل به ۳۴ کشته رسیده است. در همین حال آمریکا تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های خود را تشدید کرده و به شهروندانش درباره سفر به اروپا هشدار داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های دولت بلژیک می‌گویند، شمار تلفات حملات و انفجارهای مترو و فرودگاه بروکسل به ۳۴ کشته رسیده است. پیش‌تر تعداد تلفات ۳۱ نفر اعلام شده بود.

در همین حال گزارش ها حاکی است که جستجوی نیروهای پلیس بلژیک برای یافتن یکی از مظنونان احتمالی حمله به فرودگاه بروکسل ادامه دارد.

این در حالی است که گروه «حکومت اسلامی» (داعش) روز سه شنبه ضمن پذیرش مسئولیت حملات بروکسل، پایتخت بلژیک، تهدید کرده است که علیه کشورهایی که با این گروه می‌جنگند، دست به حملات بیشتری خواهد زد.

گروه حکومت اسلامی در بیانیه خود تاکید کرده است که «روزهایی تاریک» در انتظار کشورهایی است که در ائتلاف جهانی علیه این گروه مشارکت کرده‌اند.

این گروه می‌گوید، آنچه در آینده رخ خواهد داد از اتفاقات کنونی، «بد‌تر و تلخ‌تر» خواهد بود.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های اصلی آمریکا تشدید شده است و برای ساعاتی ترمینال اصلی فرودگاه دنور به دلیل احتمال تهدید امنیتی تخلیه شد.

در همین زمینه، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور در خصوص سفر به اروپا هشدار داده است.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان این کشور در اروپا خواسته است که از حضور در اماکن پر ازدحام و شلوغ خودداری کنند.

این وزارتخانه همچنین از شهروندان آمریکا خواسته به هنگام ستفاده از وسایل نقلیه عمومی و همچنین حضور در مراسم و تجمع‌های بزرگ، بیشتر احتیاط کنند.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده است: «گروه‌های تروریستی به برنامه ریزی خود برای حملات در اروپا به برنامه‌های ورزشی، محل‌های تروریستی، رستوران‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در آینده نزدیک ادامه می‌دهند.»

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به حملات مرگبار بلژیک خواستار «اتحاد جهانی برای مبارزه با تروریسم» شد.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که تعدادی از شهروندان آمریکایی در حملات بروکسل زخمی شده‌اند. در حملات روز سه شنبه بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

گروه حکومت اسلامی (داعش) پیشتر مسئولیت حملات پاریس را که ۱۳۰ کشته و صد‌ها مجروح بر جا گذاشت، نیز بر عهده گرفته بود.

XS
SM
MD
LG