لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۶

مرگ دو نفر در پی حمله شبه‌نظامیان به مراسم فطر در بنگلادش


داکا - صف انتظار برای بازرسی بدنی پیش از ورود به محل برگزاری نماز عید فطر
داکا - صف انتظار برای بازرسی بدنی پیش از ورود به محل برگزاری نماز عید فطر

حمله به یک ایستگاه بازرسی پلیس در نزدیکی بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان بنگلادش برای برگزاری نماز عید فطر به مرگ دو پلیس منجر شد، در حالی که ۹ افسر دیگر پلیس نیز به شدت زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه، ۱۷ تیر، گزارش داد که این حمله در شهرک کیشورگنج، ۱۴۰ کیلومتری پایتخت بنگلادش و نزدیک محل نماز جماعت عید فطر رخ داده است که سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

این گزارش به نقل از زیلور رحمان از مقامات محلی بنگلادش عنوان می‌کند که مهاجمان نخست با نارنجک به ایستگاه بازرسی پلیس حمله کرده‌اند و سپس اسلحه سرد، مانند قمه، به کار برده‌اند.

به گفته آقای رحمان، دو نفر از مهاجمان در ‌‌نهایت کشته شده‌اند اما پلیس همچنان در جست‌وجوی دیگر مهاجمان است.

وی همچنین اطمینان داده که علی‌رغم این حمله مراسم نماز عید فطر شهرک کیشورگنج با آرامش برگزار شده و نمازگزاران پس از برگزاری مراسم، محل را ترک کرده‌اند.

بنگلادش کمتر از یک هفته پیش نیز صحنه حمله خونینی به یک کافه در داکا، پایتخت این کشور، بود که به مرگ ۲۰ نفر از جمله تعدادی از شهروندان خارجی انجامید.

این حمله اگرچه در ابتدا به گروه «حکومت اسلامی» یا داعش نسبت داده شد و داعش نیز مسئولیت آن را پذیرفت، اما وزارت کشور بنگلادش اعلام کرد که مهاجمان اعضای یک گروه افراطی داخلی بودند، نه داعش.

با این حال داعش هشدار داده بود که این حملات تا زمان برقراری حکومت اسلامی در سراسر جهان ادامه خواهد داشت و حمله به کافه‌ای در داکا نیز تنها گوشه‌ای از ماجراست.

XS
SM
MD
LG