لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

تعداد کشته‌های زمین لرزه ایتالیا به ۲۴۷ تن رسید


گزارش‌ها حاکی است که تلاش نیروهای امدادی ایتالیا شامگاه چهارشنبه و بامداد روز پنجشنبه برای بیرون کشیدن زلزله زدگان و اجساد باقیمانده از زیر آوار ادامه داشته است. این درحالی است که شمار کشته شدگان به ۲۴۷ تن رسیده است.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت۶.۲ ریشتر بامداد روز چهارشنبه، سوم شهریورماه، مناطق مرکزی ایتالیا و ۱۴۰ کیلومتری شرق رم را لرزاند.

به گزارش رویترز، سرجیو پیزوری، شهردار شهر کوچک اماتریس که در مرکز زمین لرزه قرارداشته، گفته است، ساختمان یک هتل در این شهر به طور کامل تخریب شده در حالی که در این هتل ۷۰ مسافر اقامت داشتند و تاکنون فقط هفت جسد از زیر آوار بیرون آورده شده است.

طبق این گزارش راه‌ها و جاده‌های شماری از مناطق کوهستانی که در کانون این زمین لرزه قرار داشتند تخریب شده و ارتباط این مناطق قطع است.

در همین حال، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه گفته است که کابینه دولت برای تصمیم گیری در خصوص اقدامات و کمک به بخش‌های آسیب دیده نشستی را برگزاری می کند.

ماتئو رنتزی شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفته است،امروز، به سوگواری اختصاص دارد، اما فردا ما می توانیم درباره بازسازی صحبت کنیم.

مرکز حمایت مدنی ایتالیا اعلام کرده است که شمار کشته‌ها به ۱۵۹ نفر رسیده است. با این حال این نهاد هشدار داده است که احتمالا شمار تلفات افزایش خواهد یافت.

به گزارش رویترز، استان‌های لاتزیو و مارکه بیشترین صدمات را متحمل شده اند، ولی لاتزیو بیشترین تلفات انسانی را داشته است. علاوه براین دو استان،استان اومبریا نیز در همسایگی آنها خسارت دیده است. این سه استان دارای ساختمان‌های تاریخی و قدیمی هستد که بسیاری از آنها صدمه دیده اند.

موسسه زلزله شناسی ایتالیا، اعلام کرده است که کانون این زلزله در نزدیکی دو شهر اکامولی و اماتریس بوده است.

طبق این گزارش ایتالیا بین دو گسل فعال قرار دارد و به همین دلیل این کشور یکی از زلزله خیز‌ترین کشورها در اروپا است.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتری در منطقه آکیلا بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشت.

XS
SM
MD
LG