لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۴

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر می‌کند


یوکیا آمانو، در یک نشست مطبوعاتی در تهران، در خلال آخرین سفر خود به ایران در اواخر دی‌ماه ۹۴
یوکیا آمانو، در یک نشست مطبوعاتی در تهران، در خلال آخرین سفر خود به ایران در اواخر دی‌ماه ۹۴

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که یوکیا آمانو، مدیرکل این نهاد بین‌المللی، روز یکشنبه ۲۸ آذر به تهران سفر می‌کند تا با مقام‌های ایرانی در رابطه با اجرای توافق هسته‌ای گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعیه‌ای که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه سفر اقای آمانو به تهران منتشر کرده است، می‌گوید که ایران و آژانس در سطوح بالا به طور مرتب با یکدیگر تماس دارند که این سفر نیز در راستای همین تماس‌هاست.

آقای آمانو آخرین بار در اواخر دی‌ماه سال ۹۴، چند روز پس از اجرایی شدن برجام، به تهران سفر کرده بود.

آمانو در گزارش ماه پیشین خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به افزایش ذخایر آب سنگین ایران هشدار داده بود و از تهران خواسته بود که در این باره از توافق هسته‌ای تبعیت کند.

ایران نیز متعاقب آن مازاد ذخیره آب سنگین خود را به خارج از کشور منتقل کرد، اگرچه دیپلمات‌های مطلع می‌گویند که هنوز آن را به فروش نرسانده است.

اطلاعیه‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان می‌کند که مدیرکل آژانس در رابطه با اجرای تعهدات ایران نسبت به توافق هسته‌ای با مقامات جمهوری اسلامی به گفت‌وگو می‌نشیند.

هفته گذشته علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از سفر قریب‌الوقوع یوکیا آمانو به تهران خبر داده بود. تاریخ دقیق این سفر اما مشخص نبود و تنها گفته شده بود که این سفر تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG