لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

طوفان توئیتری برای نجات علی شریعتی


یکی از توئیت های به زبان انگلیسی در حمایت از علی شریعتی
یکی از توئیت های به زبان انگلیسی در حمایت از علی شریعتی

طوفان توئیتری برای علی شریعتی فعال اجتماعی که بیش از ۶۰ روز است که در زندان در اعتصاب غذا به سر می برد، فضای مجازی شبکه های اجتماعی را در نوردیده است.

پیش از این کاربران شبکه های اجتماعی با برپا کردن چنین طوفانی در شبکه های اجتماعی به حمایت از آرش صادقی پرداخته بودند. آرش صادقی در پی آزادی موقت همسرش،گلرخ ابراهیمی ایرایی، به اعتصاب غذای خود «پایان داد.»

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آقای شریعتی در دادگاه تجدیدنظر به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به دلیل شرکت در تجمعی در اعتراض به اسیدپاشی به پنج سال حبس محکوم شده است. او اعلام کرده تا حذف این اتهام از پرونده‌اش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد. نگرانی‌هایی در مورد وضعیت سلامتی او از سوی نهادهای مختلف از جمله عفو بین‌الملل بیان شده است.

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر اکنون از یکایک اعضای این شبکه خواسته اند تا روز چهارشنبه پانزدهم دی ماه به «طوفان توئیتری در حمایت از علی شریعتی» بپیوندند.

کاربران توئیتر با استفاده از هشتگ #sosAli، خواستار رسیدگی به وضعیت بحرانی این زندانی سیاسی عقیدتی شده اند.

یک از کاربران توئیتر درباره وضعیت آقای شریعتی به جمله ای از مارتین لوتر کینگ رهبر حقوق مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار اکتفا کرده است:«بی عدالتی در هرکجا تهدیدی است برای عدالت در همه جا».

برخی از این کاربران در توئیت های خود خاطرنشان کرده اند که علی شریعتی حتا اگر امروز به اعتصاب غذای خود پایان دهد، به نوشته آن ها آسیب های جسمانی و روانی ناشی از این اعتصاب غذا تا سال ها با او باقی خواهد ماند.

برخی هم در توئیت های خود از کاربرانی انتقاد کرده اند که خواستار آنچه داخلی نگه داشتن بحث اعتصاب غذای زندانیان سیاسی شده و در توییت های خود از کاربران خواسته اند به گفته آن ها اجازه ندهند« خواست مشروع نجات علی شریعتی به سوخت ماشین جنگی نامه به ترامپ تبدیل شود.» یک از این کاربران در این کاربران با انتقاد از این رویکرد نوشته است:«اجازه بدهیم دنیا بداند که ما به این موضوع اهمیت می دهیم.»

علی شریعتی تنها زندانی سیاسی و عقیدتی نیست که در ایران دست به اعتصاب غذا زده است. سعید شیرزاد،محمد علی طاهری،نزار ذکار شهروند لبنانی،حسن رستگاری مجد و محمد رضا نکونام روحانی زندانی نیز در روزهای اخیر دست به اعتصاب غذا زده اند.

XS
SM
MD
LG