لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۲

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا: روسیه بی‌تردید در انتخابات آمریکا دخالت کرده است


مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا روز پنجشنبه ۱۶ دی در کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کردند که «حملات سایبری» روسیه، «تهدیدی بزرگ» برای ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابراز نگرانی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا در صحت اتهامات وارد شده در مورد حملات سایبری روسیه به حزب دمکرات ابراز تردید کرده است.

دونالد ترامپ روز جمعه ۱۷ دی با مقام‌های نهادهای اطلاعاتی امنیتی آمریکا دیدار می‌کند و در جریان جزییات حملات سایبری به حزب دمکرات که منتسب به روسیه است، قرار خواهد گرفت.

جیمز کلپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، مایک راجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا، و مارسل لتر معاون اطلاعاتی وزارت دفاع، در کمیته نیروهای مسلح سنا حضور یافتند. کمیته‌ای که ریاست آن با سناتور جمهوری‌خواه جان مک‌کین، از منتقدان سرسخت ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه است.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه را تهدیدی برای گستره وسیعی از منافع آمریکا خواندند چرا که به گفته آنها «از برنامه بسیار پیشرفته و تهاجمی سایبری» و با قابلیت‌های پیچیده استفاده می‌کند.

این مقام‌ها در بیانیه مشترک خود گفتند: «روسیه یک بازیگر تمام‌عیار سایبری است که تهدیدی بزرگ برای دولت، ارتش، و زیرساخت‌های دیپلماتیک، تجاری و حساس آمریکاست».

هفته پیش باراک اوباما به تلافی «حملات سایبری» روسیه، ۳۵ دیپلمات روسیه را از آمریکا اخراج کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا روز پنجشنبه در کمیته نیروهای مسلح گفتند که روسیه بی‌تردید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده است.

جیمز کلپر به کمیته نیروهای مسلح گفت: «ما قاطعانه‌تر بر قوت بیانیه هفتم اکتبر تاکید می‌کنیم».

وزارت امنیت داخلی و جامعه اطلاعاتی آمریکا روز هفتم اکتبر اعلام کرده بودند که از دخالت خارجی و از جمله دخالت روس‌ها در انتخابات اطمینان دارند.

سناتور مک ‌کین از جیمز کلپر پرسید آیا این اقدام به‌مثابه «اقدام جنگی» است که کلپر گفت ترجیح می‌دهد دیگر بخش‌های دولت آمریکا در این باره اظهار نظر کنند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا اظهار داشت که باراک اوباما در جریان گزارش حملات سایبری روسیه و دیگر طرف‌های خارجی در انتخابات آمریکا قرار گرفته است.

کلاپر از پاسخ صحبت کردن درباره اینکه آیا حملات هکرهای روس به قصد حمایت از ترامپ بود، خودداری کرد اما گفت این حملات «در مجموع آرا تغییری نداد.»

این همه در حالی است دونالد ترامپ در گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا ابراز تردید کرده است. وی همچنین رسانه‌ها را متهم ساخته که رییس‌جمهوری منتخب را در مقابل سازمان‌های اطلاعاتی قرار داده‌اند.

ترامپ همچنین گفته است که وی ادعای جولیان آسانژ را در مورد دخالت نداشتن روسیه در تحویل ای‌میل‌های دمکرات‌ها به ویکی‌لیکس را تایید نکرده است.

XS
SM
MD
LG