لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

چند کشته و زخمی در اثر تیراندازی در فرودگاهی در فلوریدا


برخی مسافران در حال تخلیه از باند فرودگاه
برخی مسافران در حال تخلیه از باند فرودگاه

تیراندازی در فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل در ایالت فلوریدا آمریکا، چند کشته و زخمی بر جای گذاشته و کلانتری بخش برادوی در فلوریدا از بازداشت یک نفر در این ارتباط خبر داده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان از قول منابع پلیس گزارش کرده که کشته شدن پنج نفر، و زخمی شدن هشت تن دیگر در این حادثه تأیید شده است.

همزمان آسوشیتدپرس به نقل از بیل نلسون، سناتور فلوریدا نوشت که ضارب یک کارت شناسایی نظامی با نام استبان سانتیاگو به همراه داشته، گرچه مشخص نیست این کارت شناسایی متعلق به خود اوست یا نه.

این اطلاعات البته در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان از سوی یک مقام سابق وزارت امنیت داخلی که آگاه به موضوع است، رد شده است.

پیشتر خبرگزاری فرانسه به نقل از اعلام دفتر کلانتر برادوی در توئیتر، نوشته بود که «حادثه تیراندازی در فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل-هالیوود با چند کشته تأیید شده است، و یک تن هم [در این ارتباط] در بازداشت است».

این خبرگزاری همچنین به نقل از باربارا شریف، شهردار منطقه نوشته است که تنها یک تن عامل این تیراندازی بوده که هم‌اکنون بازداشت است.

هم خانم شریف و هم سناتور نلسون، تأکید کرده‌اند که انگیزه این تیراندازی هنوز مشخص نیست.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

بر اساس اعلام توئیتری فرودگاه فورت لادردیل، این حادثه در بخش دریافت چمدان‌ها، در ترمینال دو صورت گرفته است.

با این حال سی‌ان‌ان به نقل از منابع فرودگاهی نوشت که گزارش تأییدنشده‌ای از یک تیراندازی دیگر در فرودگاه هم در دست بررسی است.

تصاویر تلویزیونی از این فرودگاه، مسافران را در حال گریز از فرودگاه نشان می‌دهد، و همچنین برخی از تصاویر ویدئویی دیگر نشان‌دهنده سرگردانی مسافران در باند پرواز و تخلیه برخی از آنهاست.

سی‌ان‌ان می‌نویسد بر پایه آمارهای رسمی تنها در نوامبر سال ۲۰۱۶، زدیک به ۲.۵ میلیون مسافر از فرودگاه فورت لادردیل استفاده کرده‌اند، و این فرودگاه به لحاظ حجم جابه‌جایی مسافر، بیست‌ویکمین فرودگاه ایالات متحده است.

بر اساس همین گزارش، سی شرکت هواپیمایی در این فرودگاه ارائه خدمات می‌کنند و بسیاری از مسافران، این فروگاه را به دلیل نزدیکی به پایانی قایق‌های تفریحی در فلوریدا، انتخاب می‌کنند.

XS
SM
MD
LG