لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۵

لیگ قهرمانان آسیا: تساوی پرسپولیس با الهلال عربستان


در هفته نخست از لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس و ذوب آهن در برابر حریفان خود به تساوی ۱-۱ رسیدند.

پرسپولیس در عمان مقابل رقیب سنتی خود الهلال عربستان قرار گرفت و با گل محسن مسلمان در دقیقه ۶۸ پیش افتاد.

الهلال در ادامه، حملاتی را برای جبران گل خورده پایه‌گذاری کرد و سرانجام در دقیقه ۸۳ کارلوس ادواردو بازیکن برزیلی الهلال موفق به ثبت گل مساوی شد.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان (محسن ربیع‌خواه) سروش رفیعی (علی علیپور) کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (سامان نریمان جهان) وحید امیری و مهدی طارمی به میدان رفتند.

با وجود میزبانی پرسپولیس، تعداد هواداران تیم عربستانی به مراتب بیشتر بود و بیشتر سکوها را در اختیار داشتند.

الهلال از سه بازیکن غیر آسیایی در ترکیب خود سود برد اما پرسپولیس که بازیکنان خارجی مطلوبی به خدمت نگرفته، با دو یار اوکراینی‌اش قطع همکاری کرد. تنها بازیکن خارجی پرسپولیس، دروازه‌بان ذخیره‌اش است که روی نیمکت حضور داشت.

حسین ماهینی ساعاتی مانده به بازی به دلیل مسمومیت از ترکیب خارج شد تا صادق محرمی جانشین او شود. فرشاد احمدزاده همچون سه دیدار اخیر سرخپوشان در پست دفاع چپ به میدان رفت.

کمال کامیابی‌نیا بعد از غیبت در دو دیدار اخیر پرسپولیس به دلیل محرومیت، این بار فرصت همراهی تیمش را پیدا کرد.

در دیگر بازی این گروه، الریان قطر با نتیجه دو بر یک مقابل الوحده امارات پیروز شد تا در پایان دور اول رقابت‌های این گروه، صدرنشین شود.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری گفت: طبیعی بود نمایش محتاطانه‌ای داشته باشیم و به نظرم مسابقه ما و الهلال، بزرگ‌ترین بازی هفته اول لیگ قهرمانان بود.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه مقابل یکی از بهترین‌های آسیا بازی داشتیم، یادآور شد: تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود و رضایت داریم. باید به قطر و امارات هم برویم اما مسابقه امشب شرایط ویژه‌‌ای داشت.

رامون دیاز نیز تساوی را عادلانه دانست و گفت: می‌خواستیم با شکست حریف‌مان باعث شادی هواداران‌ شویم که حمایت خوبی از ما داشتند. قول می‌دهیم در بازی‌های بعد نتایج بهتری کسب کنیم.

سرمربی الهلال تاکید کرد: «همه تیم‌های گروه به دنبال موفقیت هستند و تمام بازی‌ها حیاتی است. برخی بازیکنان ما در حد و اندازه خودشان نبودند که عذرخواهی‌شان را می‌پذیریم».

ذوب آهن اصفهان دیگر نماینده فوتبال ایران، در امارات مهمان العین بود و مثل پرسپولیس پیش افتاد اما نتوانست برتری خود را حفظ کند.

در دقیقه ۵۷ احسان پهلوان زمینه‌ساز گل تیمش شد و جری بنگسون مهاجم سابق پرسپولیس، دروازه خالی العین را باز کرد.

بیست دقیقه بعد، العین روی ضربه کرنر توسط اسماعیل احمد موفق شد نتیجه را به تساوی بکشد.

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، محمدرضا حسینی، مهدی رجب‌زاده (قاسم حدادی‌فر) و جری بنگستون (مرتضی تبریزی) برای ذوب آهن بازی کردند.

در دیگر بازی این گروه، الاهلی عربستان با نتیجه دو بر صفر از سد بنیادکار ازبکستان گذشت تا صدرنشین شود.

به این ترتیب، پیروزی استقلال خوزستان، تساوی برای پرسپولیس و ذوب آهن و شکست استقلال تهران، حاصل کار نمایندگان ایران در دور نخست بود که همگی در خارج از ایران به میدان رفتند.

سرمربی ذوب آهن ایران پس از تساوی در زمین العین گفت: چشم به ضد حمله‌ها دوخته بودیم و خوشبختانه به خواسته خود رسیدیم. از نتیجه راضی هستم و بدون تردید این یک امتیاز، در آینده خیلی به ما کمک خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG