لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۲

پليس لندن مردی را با چند چاقو به ظن حمله تروريستی بازداشت کرد


مهاجم احتمالی در فاصله چند متری از دفتر کار و محل زندگی نخست‌وزير بریتانیا بازداشت شد.
مهاجم احتمالی در فاصله چند متری از دفتر کار و محل زندگی نخست‌وزير بریتانیا بازداشت شد.

پليس لندن می‌گويد در جريان بخشی از «عمليات ادامه‌دار واحدهای ضدتروريستی»، يک مرد ۲۷ ساله را که در نزديکی ساحتمان پارلمان چند چاقوی بزرگ حمل می‌کرد بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، در اين حادثه که به فاصله چند متری از محل حمله ماه گذشته که طی آن پنج نفر با زير گرفتن خودرو و حمله با چاقو کشته شدند روی داد کسی مجروح نشده است. اما در اين بخش از لندن که از زمان حمله ۲۲ مارس در التهاب به سر می‌برد بار ديگر نگرانی شديدی ايجاد کرده است.

پليس لندن افزود در اين عمليات تعدادی چاقو ضبط شده و «هيج خطر شناخته شده‌ای مردم را تهديد نمی کند».

به گفته پليس، اين مرد به اتهام حمل سلاح‌های تهاجمی و برنامه‌ريزی و تدارک یک حمله تروريستی در بازداشت است.

ماموران مسلح پليس خيابان وايت‌هال که اکثر ساختمان‌های مهم دولتی در آن واقع شده‌اند را به سرعت مسدود کردند. شاهدان عينی می‌گويند ماموران پليس يک مرد جوان را که ظاهرا سياهپوست به نظر می‌رسيد روی زمين خوابانده و او را محاصره کرده بودند.

به گفته شاهدان، ماموران با اسلحه به سوی او نشانه رفته و او مقاومتی نمی‌کرد.

لحظاتی بعد اين مرد در حلقه ماموران پليس در پياده‌رو ديده شد و پس از مدت کوتاهی او را به يک خودروی پليس منتقل کردند و از محل حادثه دور کردند.

يک شاهد عينی می‌گويد کوله‌پشتی و چاقوها را نزديک يکی از چهار راه‌های خيابان وايت‌هال روی زمين ديده است. بعد از دور کردن فردی که ظاهرا مجرم بود ماموران تحقيقات جنايی به نقطه حادثه رسيدند.

اين فرد در فاصله چند متری از دفتر کار و محل زندگی نخست‌وزير بازداشت شد. ترزا می که مشغول کارزار انتخاباتی است در زمان وقوع حادثه در دفتر کارش نبود.

پس از حمله ۲۲ مارس اقدامات امنيتی در اطراف پارلمان بريتانيا تشديد شده است. در جريان آن حمله فرد مهاجم با راندن خودرو در ميان جمعيت چهار نفر را کشت و بعد با ضربات چاقو يک مامور پليس را در دروازه پارلمان به قتل رساند. ماموران پليس فرد مهاجم به نام خالد مسعود را به ضرب گلوله کشتند.

پليس معتقد است خالد مسعود، شهروند مسلمان بريتانيایی که سابقه جرايم خشونت‌آميز داشت، به تنهايی اين حمله را انجام داده بود.

XS
SM
MD
LG