لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۸

ملاقات با عماد شرقی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

یکی شهروندان دوتابعیتی زندانی در ایران است، بازرگان موفق و سرشناسی که در تجارت دیجیتال ایران نقش موثری داشت.

عماد شرقی ۵۶ ساله است و تابعیت مضاعف آمریکا را دارد. او در دانشگاه مریلند رشته اقتصاد خوانده و مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته مدیریت فناوری اطلاعات را هم از دانشگاه جرج واشینگتن گرفته است.

سه سال پیش پرونده‌ای امنیتی برای او تشکیل شد که به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رفت٬ دادگاهی که قاضی آن ید طولایی در صدور احکام زندان برای شهروندان دوتابعیتی دارد و ۱۰ سال زندان حکمی بود که توسط قاضی صلواتی به اتهام جاسوسی برای عماد شرقی صادر شد.

اوایل زمستان سال ۹۹ بود که برخی خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران از بازداشت عماد شرقی خبر دادند. او هنگامی که قصد خروج از کشور را داشت توسط مامورین اطلاعات سپاه در مرزهای غربی ایران بازداشت شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:16 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG