لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۲

متن نامه مقلدين و پاسخ فاضل لنکرانی


حضور محترم مرجع عاليقدر جهان شيعه آيت الله العظمی حاج شيخ محمد فاضل لنکرانی اخيرا يکی از روزنامه های جمهوری آذربايجان به نام " صنعت " مقاله ی رافيق تقی روزنامه نگار مرتد آذری را در صفحات خود درج نموده است که مورد خشم و غضب مسلمانان منطقه قرار گرفته است . (همين مقاله همراه با ترجمه خدمتتان تقديم می شود.) نويسنده مقاله با تحليلی می کوشد اروپا و دين آن را که مسيحيت است از هر لحاظ برتر خاورميانه و دين آن را که اسلام است از هر جهت پست و بی ارزش نشان بدهد. او در قسمتی از مقاله ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) را با کلمات ناپسند و نالايق توهين کرده تمامی مقدسات اسلام را به تمسخر گرفته و در پايان مقاله اعلام کرده است که همه اين مطالب را آگاهانه از روی عمد نوشته است و باز هم خواهد نوشت .


ضمنا همين روزنامه بارها مقدسات اسلام را مورد هجوم و تحقير قرار داده حتی در چند شماره خود کتاب منفور "آيات شيطانی" سلمان رشدی را منتشر کرده است .


سئوال: وظيفه مسلمانان در قبال اين امر غيرقابل تحمل چيست .


چند تن ازمقلدين آذربايجان



چنين شخصی چنانچه مسلمان زاده باشد با اعترافات مذکور مرتد است و چنانچه کافر بوده از مصاديق ساب النبی است و در هر صورت برفرض چنين اعترافاتی قتل او بر هر کسی که دسترسی داشته باشد لازم است و مسئول روزنامه مذکور که چنين افکار و عقائدی را با علم و توجه منتشر می کند همين حکم را دارد. خداوند اسلام و مسلمين را از شر دشمنان حفظ فرمايد يريدون ليطفوا نورالله بافواهم والله متم نوره ولوکره الکافرون .



محمد فاضل لنکرانی ۴/۹/۸۵


XS
SM
MD
LG