لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

کاخ سفید: نشانه‌ای از تهاجم گسترده به رفح وجود ندارد


جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، گفت به نظر می‌رسدعملیات تازه اسرائیل در رفح در جنوب غزه «عملیات زمینی گسترده‌ای» نباشد و آمریکا از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از این به دولت اسرائیل نسبت به انجام عملیات زمینی گسترده در رفح هشدار داده است.

جان کربی گفت که عملیات اخیر اسرائیل در نزدیکی گذرگاه مرزی غزه-مصر در رفح متمرکز بوده است که در اوایل این هفته توسط نیروهای اسرائیلی تصرف شد.

ارتش اسرائیل سه‌شنبه این هفته پس از عملیاتی کوتاه و محدود وارد گذرگاه رفح شد و آن را تصرف کرد، اما از آن زمان به بعد از پیشروی بیشتر در ادامه این خط مرزی باریکه غزه با مصر خودداری کرده و در بخش گذرگاه مستقر است.

جان کربی گفت دولت آمریکا «با نگرانی اوضاع رفح را از نزدیک زیر نظر دارد. هر روز که آن گذرگاه در دسترس نباشد و برای کمک‌های بشردوستانه قابل استفاده نباشد، رنج مردم بیشتر خواهد شد و این برای ما نگرانی عمیقی دارد.»

این مقام کاخ سفید تأکید کرد: « یک بار دیگر، ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که فوراً این گذرگاه را به روی کمک‌های بشردوستانه باز کنند. این کمک‌ها به شدت مورد نیاز است.»

جان کربی تصریح کرد: «آنچه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد آن بوده‌ایم به معنای تهاجم گسترده و یا عملیات زمینی بزرگ نیست. به نظر می‌رسد که حملات در نزدیکی گذرگاه محدود شده است.»

XS
SM
MD
LG