لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۷

گزارش ایرنا از سخنرانی رحيم پور ازغدی در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی




این صفحه محتوی گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، از سخنرانی رحیم پور ازغدی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است. رادیو فردا محتوای این سخنان را تایید نمی کند:




رحيم پور ازغدي: اصول گرايي يك مكتب است


تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۲۷/۰۷/۸۷‬
سياسي.رحيم پور ازغدي .عضو شوراي عالي انقلاب فرهگي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اصولگرايي يك مكتب است و همه افراد را بايد با الگوهاي اين مكتب سنجيد، چرا كه اگر اصول گرايي را به نام يك نفر بشناسيم و آن فرد مسير خود را عوض بكند، اصول آن مكتب هم از بين مي‌رود.


به گزارش خبرنگار ايرنا،حسن رحيم پور ازغدي عصر شنبه در جمع دانشجويان دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در همايشي با عنوان اصولگرايي: كدام اصول؟ گفت: در دو دهه گذشته گروهي آمدند و در راه مخالفت با اصول اوليه انقلاب اسلامي با يكديگر مسابقه دادند كه مي‌خواستند مسير نهضت را به بيراهه بكشانند.


عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين كه درسال گذشته با مجاهدت عده اي ورق برگشت، گفت: اكنون همه ادعاي اصولگرايي مي‌كنند و معلوم نيست چه كسي اصولگرا است.


وي راه برون رفت از اين بن بست را بازخواني اصول انقلاب دانست و افزود: اگر مي‌خواهيم نهضت و انقلاب به بيراهه نرود در هر زمان بايد اصول انقلاب را بازخواني كنيم و از هم بپرسيم كدام اصول؟


وي افراط و تفريط در اصول را دو خطر مهم براي حفظ آن خواند و افزود: براي حفظ اصول نهضت انقلاب اسلامي بايد همواره شعارزنده باد اصول انقلابي نهضت امام و همزمان تحريف نشده باد اين اصول را شعاري براي همه زمان‌ها و مكان ها قرار دهيم.


رحيم پورازغدي درمورد شعار نوآوري در اصول،گفت: كساني كه مي‌خواهند به اسم اقتضاي دوران تعاريف را عوض كنند، آيا ملاكشان حق و باطل است يا اين كه اين اصول با منافع آنها در تضاد است؟


وي تلاش براي الگوسازي در درون جامعه و تغيير در بيرون از جامعه را تواما و همزمان دانست و افزود: همزمان كه در كشور الگو مي‌سازيم بايد نظام حاكم بر زمان را نيز به هم بريزيم و اين كار شدني است، چرا كه خاورميانه اكنون خاورميانه ‪ ۳۰‬سال پيش نيست.


وي با اشاره به فروپاشي اردوگاه كمونيسم و به چالش افتادن نظام سرمايه داري، گفت: اگر توسعه با الگوي وارداتي بر اساس ترجمه و تقليد غرب را مي خواستيم پس براي چه انقلاب كرديم.


عضو شوراي عالي فرهنگي خطاب به دانشجويان گفت: شما بايد در نقشه مهندسي فرهنگي مراقبت كنيد تا به كدام سمت مي‌رود؟ چرا كه نرم افزار انقلاب به آرامي از بين مي‌رود و تا زماني كه براساس ذهن و مباني اسلامي الگو و طرح ايراني نداشته باشيم، كلاهمان را بر مي‌دارند و متوجه هم نمي‌شويم.


XS
SM
MD
LG