لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۵

آفسايد بالاتر از ۳۰۰ در آمريکا


فیلم آفساید هنوز در ایران پروانه نمایش نگرفته است
فیلم آفساید هنوز در ایران پروانه نمایش نگرفته است

آمار نقد های فیِلم آفسايد ساخته جعفر پناهی در مطبوعات آمریکا نشان می دهد که از نظر منتقدان مطرح این کشوراين فيلم بسيار بالاتر از فيلم جنجالی ۳۰۰ قرار گرفته است .


سايت اينترنتی rottentomatoes که نقد های چاپ شده در مطبوعات معتبر آمريکا را جمع آوری می کند، فيلم «آفسايد» جعفر پناهی را با ‌٩٧ درصد بهترين فيلمی معرفی کرده که هم ‌اکنون برپرده‌ سينماهای آمريکا است.


سايت اينترنتی rottentomatoes که نقد های چاپ شده در مطبوعات معتبر آمريکا را جمع آوری می کند، فيلم «آفسايد» جعفر پناهی را با ‌٩٧ درصد بهترين فيلمی معرفی کرده که هم ‌اکنون برپرده‌ی سينماهای آمريکا است

« آفسايد » درباره دختری است که به ياد قربانيان بازی ايران و ژاپن تصميم می‌گيرد با پوشيدن لباس پسرانه وارد ورزشگاه آزادی شود، تا در بازی حساس ايران و بحرين جای آنها خالی نباشد. اما به دليل ممنوعيت ورود زن ها به استاديوم دستگير می‌شود و در بازداشتگاه موقت به همراه ديگر دختران بازداشتی از ديدن بازی محروم می‌شود .


فيلم هاي «تيغه‌های افتخار» ‌٦٩ درصد ،۳۰۰ با ۶۱ درصد، فيلم پرفروش «شبی در موزه»۴۴ درصد و فيلم پر ستاره خوک‌های وحشتی با ‌١٧ امتياز در اين نظر سنجی با آرايی پايين‌تر از «آفسايد» قرار گرفته‌اند .


فيلم آلمانی «زندگی ديگران» برنده اسکار بهترين فيلم خارجی که ‌٩٥ درصد نقدهای مثبت منقد را کسب کرده، درصد آرای مخاطبينش از «آفسايد» کمتر است .


اين سايت اينترنتی با نام کنايه آميز گوجه فرنگی‌های گنديده Rotten tomatoes اشاره به برخورد انتقادی تماشاگران در عرف نمايش دارد که وقتی ازفیلمی راضی نيستند گوجه فرنگی‌های گنديده به سوی پرده سینما پرتاب می‌کنند.


اين سايت نظر ‌٣٧ منتقد از نشريات معتبر آمريکايی را درباره فيلم آفسايد آورده است .


« آفسايد » پس از فيلم های « بادکنک سفيد » ۱۳۷۳، « آينه » ۱۳۷۵، « دايره » ۱۳۷۸ و « طلای سرخ » ۱۳۸۱ پنجمين ساخته بلند جعفر پناهی است .


جعفر پناهی که در آخرين روزهای سال گذشته موفق به دريافت اولين جايزه سينمای نامحدود حقوق بشر شده است، در روز‌٢٣ فروردين ماه ساعت ‌١٨ به همراه گروه سازنده فيلم آفسايد در تالار ابن سينا دانشگاه تهران به سوالات تماشاگران پاسخ می‌دهد.


این در حالی است که فیلم آفساید هنوز در ایران پروانه نمایش نگرفته است واز ساخته های پناهی تنها «بادکنک سفيد» در سينماهای ايران به روی پرده رفته است.


XS
SM
MD
LG