لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۹

رئال مادريد و بارسلونا به دنبال کريستيانو رونالدو


کریستینا رونالدو و جسیکا میلر سر صحنه عکاسی برای تبلیغات مارک شلوار جینPepe
کریستینا رونالدو و جسیکا میلر سر صحنه عکاسی برای تبلیغات مارک شلوار جینPepe


بی ترديد کريستيانو رونالدو را می توان پديده کم نظير فوتبال در نخستين دهه هزاره سوم ناميد. اين نو جوان در سال ۲۰۰۴ توانايی های خود را در جام قهرمانی اروپا درزادگاهش، پرتغال به نمايش در آورد.


اما يک سال پيش از آن کارگزاران فوتبال شناس منچستر يونايتد او را شناسايی و به « سر » آلکس فرگوسن، مربی تيم معرفی کرده بودند. رونالدو خيلی زود اوج گرفت .


اما پرواز خيره کننده رونالدوی جوان در اين فصل فوتبال بود که با رفتن رود فان نيستلروی هلندی به رئال مادريد، او فرمانده و گلزن خط حمله شد و حتی بالا تر از واين رونی قرار گرفت .


فرگوسن که ستارگان پيشين خود رادر اختیار ندارد و ديويد بکهام و رود فان نيستلروی را به رئال مادريد فروخته، اکنون چنان شيفته هنر کريستيانو رونالدو است که در برابر پيشنهاد های اغوا کننده رئال مادريد و بارسلونا هنوز ايستادگی می کند .


فرگوسن و تيم سرخپوشش به ظاهر حتی حاضر نيستند به اين توجه کنند که دو تيم اسپانيايی پيشنهاد را برای تابستان آينده ارايه داده اند .


رونالدو اگر فوتبالیست نمی شد بی تردید می توانست جایی برای خود در دنیای مدل باز کند

با اين حال در عالم فوتبال شايد چندان عجيب نباشد که همين روزها نام مقصد بعدی کريستيانو در اسپانيا اعلام شود .


اسکولاری : به بارسلونا برو !


لوييز فيلييپه اسکولاری، سرمربی برزيلی تيم ملی پرتغال، به کريستيانو رونالدو، مهاجم روز منچستر يونايتد تاکيد می کند که به تيم بارسلونا بپيوندد .


نمايش ستاره ۲۲ ساله پرتغالی در اين فصل فوتبال چنان در ديد منقدان جلب توجه کرد که منجر به شايعه هايی مبنی بر نقل و انتقال او در تابستان آينده شد .


اسکولاری، که در جام جهانی ۲۰۰۲ برزيل را به قهرمانی رساند و در جام ۲۰۰۶ پرتغال را تا مرحله نيمه پايانی پيش برد، در گفت و گو با روزنامه « د – سان » چاپ انگليس گفت: «مرحله فراگيری پايه ای دوران فوتبال او در حال پايان يافتن است و من می دانم که کريستيانو آماده تغيير فضا است . بارسلونا از داشتن کريستيانو در تيم خود بهره خواهد برد، زيرا اين بازيکن بی ترديد رونالدينيو را تکميل می کند.»


اسکولاری در جام جهانی ۲۰۰۶ رونالدو را در حالی به همراه داشت که ستاره جوان آن طور که انتظار می رفت ندرخشيد . اما مربی انقلابی فوتبال مدرن، چنان به او اعتقاد دارد که در يک گفت و گو از او به عنوان کسی که می تواند با بازوبند کاپيتنی تيم ملی پرتغال فرماندهی کند، ياد کرده بود .


در پيروزی چهار بر صفر تيم منچستر يونايتد بر تاتنهام در بعد از ظهر يکشنبه، رونالدو پانزدهمين گل خود را زد .


پيشنهاد ۴۰ میلیون پوندی


گزارش های منابع نزديک به رونالدو از رفتن او با قرار دادی ۴۰ ميليون پوندی حکايت می کنند و می گويند رئال مادريد خواهان پرو پا قرص اوست . اما اسکولاری احساس می کند که اگر رونالدو خواهان پيشرفت است، بارسلونا مقصدی آرمانی برای اين مهاجم درخشان خواهد بود .


اسکولاری در اين گفت و گو می افزايد :« برای کريستيانو، شرايط آب و هوايی شهر بارسلون بسيار می تواند مهم باشد، بيشتر روزها بارسلون آفتابی است و به ندرت مانند انگليس سرد می شود آن شرايط به يک بازيکن همه انگيزه هايی را می بخشد، که رونالدو برای تمرين و بازی به آن نياز دارد.»


اما اسکولاری گفت که رفتن به رئال برای ستاره پيشين تيم اسپورتينگ ليسبون مناسب نيست . کريستيانو رونالدو در سال ۲۰۰۳ با قرار دادی ۱۲ ميليون پوندی از اسپورتينگ ليسبون به منچستر يونانيد پيوست.


اسکولاری می گويد : «کريستيانو به جايی بايد برود که تيم بخشی اصلی از يک باشگاه باشد، نه جايی که « سيستم » بر اساس« قهرمانان » و يا « ستارگان » فردی قرار دارد . او همچنین ادامه داد «رفتن به باشگاهی که چهار يا پنج ستاره در آن کار خود را می کنند، قابل کار کردن نيست.»


هفته پيش ديويد جيل، رييس امور اجرايی باشگاه منچستر يونايتد اعلام کرد که باشگاه پيشنهاد خريد ۳۵ ميليون پوندی را بی درنگ رد و اعلام کرده است او فروشی نيست . اين بدون شک نظر فرگوسن است.


XS
SM
MD
LG