لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

تیم‌های فوتبال ایران و برزیل ۱۵ مهرماه به مصاف هم می‌روند


رسانه‌های ایران و برزیل از برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال ایران و برزیل خبر داده‌اند. این دیدار روز ۱۵ مهر ماه در ورزشگاه شهر ابوظبی امارات برگزار خواهد شد.

خبر دیدار دوستانه تیم‌های ایران و برزیل را نخستین بار روزنامه برزیلی «او گلوبو» منتشر کرد.

این خبر ناگهانی پس از آنکه روز یکشنبه، ۴ مهر از سوی رئیس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ایران تکذیب شد، بلافاصله از سوی مسئولان فوتبال ایران و رسانه‌های داخلی مورد تأیید قرار گرفت و پس از آن عباس ترابیان، رئیس کمیته روابط بین‌الملل نیز این خبر را تأیید کرد.

عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در مورد علت تکذیب اولیه این خبر گفت: «من از از همه دوستان رسانه‌ای که طی روزهای ابتدایی هفته جاری با من تماس گرفته و پیگیر دیدار دوستانه ایران و برزیل شدند، عذرخواهی می کنم. با توجه به شرایطی که بر مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال برزیل حاکم بود، ناچار بودیم تا پیش از تأیید نهایی از سوی برزیلی‌ها این مورد را تکذیب کنیم».

برزیل که در جام جهانی پس از شکست از هلند از مرحله یک چهارم نهایی حذف شد و این شکست با اخراج کارلوس دونگا، سر مربی وقت تیم برزیل همراه بود، این‌بار با سرمربیگری مانو مِنِزس در این مسابقات دوستانه حضور خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال برزیل برای این بازی‌ها لوکاس از لیورپول، ساندرو رانیری از تاتنهام و رایرز و آلکس از چلسی را برای این بازی انتخاب کرده، اما نام نیمار، بازیکن ۱۸ ساله تیم ملی برزیل و مهاجم تیم سانتوز را از فهرست بازیکنان خط زده است.

در حال حاضر کنفدراسیون فوتبال برزیل و سر مربی تیم فوتبال برزیل بر سر عدم حضور نیمار در این بازی‌هاست که از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ مهر در جریان خواهد بود.

در شکست سه بر دو تیم سانتوز از کورینتیانس، تصمیم دوریوال جونیور، مربی این تیم مبنی بر عدم حضور نیمار در بازی مقابل کورینتیانس منجر به اخراج دوریوال جونیور از مربیگری این تیم شد. سرمربی تیم ملی برزیل نیز پس از خط زدن نام نیمار اعلام کرد: «اگر می‌توانید مرا اخراج کنید».

سرمربی تیم فوتبال برزیل برای این بازی‌ها ۲۳ نفر را در نظر گرفته است که در این میان نتو، دروازه‌بان تیم اتله تیکو پارانائنسه، ماریانو، دفاع راست تیم فلومیننسه، گیلیانو از تیم اینتر ناسیونال، الیاس از تیم کورینتیانس و وسلی از تیم وردر برمن برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده‌اند.

تیم ملی ایران در صورتی که به مسابقه پایانی کشورهای غرب آسیا در اردن برسد و پس از انجام این مسابقه در یکشنبه هفته آینده، روز پنجشنبه به دیدار تیم برزیل که در آخرین رده‌بندی فیفا در رده چهارم قرار گرفته است، خواهد رفت.

تیم‌های ملی ایران و برزیل تنها یک بار در سال ۱۹۷۲ در سطح فوتبال المپیک با یکدیگر بازی داشته‌اند که در آن مسابقه تیم ملی ایران یک بر صفر پیروز میدان شد.

بازیکنان انتخاب شده تیم ملی برزیل

دروازه بانان: ویکتور (گرمیو)، جفرسون (بوتافوگو) و نتو (اتلیه تیکو پارانائنسه)

مدافعان کناری: دانی یل آلوس (بارسلونا)، ماریانو (فلومیننسه)، آندره سانتوز (فنرباغچه) و آدریانو کوریرا (بارسلونا)

مدافعان میانی: داوید لوییز (بنفیکا)، آلکس (چلسی)، تیاگو سیلوا (میلان) و ریور (اتله تیکو ام ج)

هافبکهای دفاعی: لوکاس (لیورپول)، رامیرز (چلسی)، ساندرو (تاتنهام) و الیاس (کورینتیانس)

هافبکهای تهاجمی: کارلوس ادوآردو (روبین کازان)، فیلیپه کوتینیو (اینتر میلان)، وسلی (وردر برمن) و گیلیانو (اینترناسیونال)

مهاجمان: الکساندر پاتو (آ.س میلان)، روبینیو (آ. س میلان)، آندره (دینامو کی یف) و نیلمار (ویارئال)
XS
SM
MD
LG