لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۵

دکتر عمل های سقط جنين در آمريکا به قتل رسید


گروهی پس از به قتل رسیدن دکتر تیلر از وی به عنوان قهرمان یاد کردند.
گروهی پس از به قتل رسیدن دکتر تیلر از وی به عنوان قهرمان یاد کردند.
يک پزشک آمريکايی که به خاطر انجام عمل سقط جنين در ايالات متحده معروف شده بود، روز يکشنبه در يک کليسا در شهر محل اقامت خود به ضرب گلوله يک مرد ناشناس از پای درآمد.

به گزارش سی‌ان‌ان دکتر جرج تيلر روز يکشنبه در سن ۶۷ سالگی در کليسای لوتری شهر «ويچيتا» در ايالت «کنزاس» آمريکا ترور شد. پليس ويچيتا می‌گويد، يک مرد ۵۱ ساله کانزاسی را در اين ارتباط بازداشت کرده است.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از وکيل دکتر تيلر گزارش داده بود، وی در حين شرکت در يک مراسم مذهبی در کليسايش مورد اصابت گلوله فرد مهاجم قرار گرفته است.

به گفته سخنگوی پليس ويچيتا شاهدان عينی مشخصات اتومبيل فرد ضارب را در اختيار پليس قرار داده بودند. هر چند هنوز هويت فرد مهاجم اعلام نشده است، با اين حال يکی از بازپرسان پليس ويچيتا به سی‌ان‌ان گفته است: « ما فکر می‌کنيم که فرد مورد نظر را دستگير کرده‌ايم.»

هنوز هيچ گزارشی در مورد نتايج بازجويی از فرد بازداشت شده و انگيزه ترور دکتر تيلر منتشر نشده است.

دکتر جرج تيلر شانزده سال پيش نيز در مقابل کلينيک خود در ويچيتا مورد حمله قرار گرفته بود. به نوشته نيويورک تايمز در جريان سوقصد عليه تيلر در سال ۱۹۹۳ وی از ناحيه دو دست زخمی شده بود.

مخالفان سقط جنين در آمريکا هر از چند گاهی در مقابل کلينيک زنان دکتر تيلر و همچنين در مقابل منزل مسکونی و کليسای او در شهر ويچيتا دست به تظاهرات می‌زدند.

دکتر تيلر يکی از جنجال‌برانگيزترين پزشکانی بود که در ايالات متحده عمل سقط جنين را انجام می‌داد. او از سال ۱۹۷۱ فعاليت خود را در اين زمينه آغاز کرده بود.

جرج تيلر بيشتر به اين خاطر با انتقاد گسترده مخالفان سقط جنين در آمريکا روبرو بود، که عمل سقط جنين را حتی ۲۱ هفته پس از حاملگی انجام می‌داد. علاوه بر کلينيک زنان دکتر تيلر تنها دو مرکز ديگر در سراسر ايالات متحده عمل سقط جنين را در اين مرحله انجام می‌دهند.

وکيل دکتر تيلر گفته است، موکلش نگران به خطر افتادن امنيت خود و افزايش اعتراض‌ها بود و در اين اواخر از پليس فدرال آمريکا، اف‌بی‌آی خواسته بود، از کلينيک او بيشتر مراقبت کند.

به گزار سی‌ان‌ان ترور دکتر تيلر از سوی حاميان وی و نيز برخی از کسانی که برای تعطيل کردن کلينيک او تلاش می‌کردند، محکوم شده است.

همچنين باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا که دو هفته پيش خواستار تلاش برای «يافتن زمينه‌ای مشترک» در ارتباط با موضوع بحث برانگيز سقط جنين در ايالات متحده شده بود، با انتشار بيانيه‌ای ترور دکتر تيلر را محکوم کرد.

در بيانيه‌ای که از سوی کاخ سفيد در اين باره منتشر شده آمده است:« اختلاف نظر هرچند بسيار فاحش ما آمريکايی‌ها در باره مسايل دشواری همچون سقط جنين نبايد از طريق دست زدن به چنين اعمال خشونت آميز وحشتناکی حل و فصل شود.»
XS
SM
MD
LG