لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

سه کشته در سقوط بالگرد نیروی انتظامی


استان کرمان یکی از مسیرهای عمده قاچاق مواد مخدر در ایران به شمار می آید.
استان کرمان یکی از مسیرهای عمده قاچاق مواد مخدر در ایران به شمار می آید.
بعد از ظهر روز دوشنبه يک فروند بالگرد نيروی انتظامی جمهوری اسلامی در منطقه شهداد در استان کرمان سقوط کرد که سه نفر از سرنشينان آن جان باختند.

خبرگزاری ايسنا در گزارش خود اين بالگرد را از «نوع ۲۰۵» معرفی کرده و افزوده است، بالگرد مزبور حدود ساعت شانزده روز دوشنبه با کوه‌های سيرچ برخورد کرده است.

منطقه محل سقوط اين بالگرد در سی و پنج کيلومتری شرق کرمان قرار دارد. در حادثه سقوط اين بالگرد خلبان، مهندس پرواز و يکی از ماموران انتظامی کشته شده و کمک خلبان و دو نفر ديگر از سرنشينان بالگرد زخمی شده‌اند.

به گفته جواد کمالی معاون سياسی امنيتی استان کرمان علت اين حادثه در دست بررسی است.

آقای جواد کمالی افزوده است،اين بالگرد هنگام بازگشت از يک ماموريت به کرمان دچار سانحه شده است.

وی جزئيات بيشتری در باره ماموريت اين بالگرد ارايه نکرده است، اما نيروی انتظامی جمهوری اسلامی در استان‌های شرقی ايران به ويژه استان کرمان از مدت‌ها پيش سرگرم مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر و «اشرار مسلح» است.

این استان یکی از مسیرهای عمده قاچاق مواد مخدر در ایران به شمار می آید که قاچاقچیان از طریق آن مواد مخدر را از مرزهای افغانستان به مناطق مرکزی ایران و کشورهای دیگر منتقل می کنند.

استان کرمان همچنين يکی از مناطق فعاليت گروه‌های مسلح سنی مخالف جمهوری اسلامی است که مقام‌های رسمی معمولاً از آنها با عنوان «اشرار» ياد می‌کنند.
XS
SM
MD
LG