لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۵

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «کارلووی واری» برای فیلم ایرانی «بیست»


عبدالرضا کاهانی پیش از ساخت فیلم «بیست»، فیلم‌های سینمایی «آدم» و «آن جا» را کارگردانی کرده بود.
عبدالرضا کاهانی پیش از ساخت فیلم «بیست»، فیلم‌های سینمایی «آدم» و «آن جا» را کارگردانی کرده بود.
عبدالرضا کاهانی کارگردان جوان ایرانی هنگام دریافت جایزه ویژه هیات داوران برای فیلم «بیست» از حاضران خواست به احترام مبارزه مردم ایران از جای خود برخیزند.

به گزارش سایت رسمی چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «کارلووی واری»، فیلم ایرانی «بیست» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی برنده جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره شد.

این کارگردان جوان سینمای ایران روز شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم «کارلووی واری» جمهوری چک، هنگامی که برای دریافت جایزه بیست هزار دلاری هیات داوران فراخوانده شد، ضمن تقدیم این جایزه به مردم ایران از حاضران خواست به احترام مبارزه مردم از جای خود برخیزند.

بیشتر نیز چندتن از سینماگران سرشناس ایرانی با اعتراض‌های مردم ایران علیه «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری همراهی کرده بودند.

داستان فیلم «بیست» درباره یک تالار پذیرایی است که قرار است بیست روز دیگر تعطیل شود. کارکنان تالار که به شدت نگران از دست دادن کار خود هستند، تلاش می‌کنند، این اتفاق صورت نگیرد.

مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه، پرویز پرستویی، حبیب رضایی، مهران احمدی و فرشته صدرعرفانی از بازیگران این فیلم هستند. فیلم «بیست» به تهیه‌کنندگی پوران درخشنده و بر اساس فیلمنامه‌ای از حسین مهکام و کاهانی ساخته شده است.

عبدالرضا کاهانی پیش از ساخت فیلم «بیست»، فیلم‌های سینمایی «آدم» و «آن جا» را کارگردانی کرده بود.

فیلم سینمایی «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی دیگر نماینده سینمای ایران در کارلووی واری بود که در بخش افق‌ها به نمایش درآمد.

همچنین جايزه‌ گوي بلورين بهترين فيلم جشنواره «کارلووی واری» به فیلم «فرشته‌اي در دريا» ساخته «فردريك دمونت» از بلژیک تعلق گرفت.

ریاست هیات داوران جشنواره «کارلووی واری» امسال را «کلودی اوسار» تهیه‌کننده سرشناس فرانسوی بر عهده داشت و نیکی کریمی بازیگر و کارگردان ایرانی نیز به عنوان یکی از داوران این جشنواره برگزیده شده بود.

چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» از سوم تا یازدهم ماه ژوئیه برابر با یازدهم تا بیستم تیرماه در جمهوری چک برگزار شد.
XS
SM
MD
LG