لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۴

شهره آغداشلو جایزه نقش مکمل زن «امی» را ربود


شهره آغداشلو با دست‌بند سبز هنگام دریافت جایزه امی
شهره آغداشلو با دست‌بند سبز هنگام دریافت جایزه امی
جایزه معتبر «امی» برای ایفای نقش مکمل زن به شهره آغداشلو، بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون آمریکا، رسید. خانم آغداشلو به دلیل ایفای نقش همسر صدام حسین در مجموعه تلویزیونی «خانه صدام» نامزد کسب این جایزه شده بود.

این جایزه به همراه دیگر جوایز این دوره «امی» که جایزه اسکار تلویزیون به شمار می‌رود روز یک‌شنبه در سالن «نوکیا» در لس‌آنجلس و مطابق معمول توسط آکادمی هنرها و علوم تلویزیونی آمریکا اهدا شد.

شهره آغداشلو که پیش از این در سال ۲۰۰۴ برای بازی در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» نامزد جایزه اسکار شده بود، نخستین بار است که نامزد جایزه امی می‌شود. وی جایزه خود را در مراسم یک‌شنبه شب از دست کوین بیکن، بازیگر برجسته سینمای آمریکا، دریافت کرد.

کسب این جایزه که به فاصله چند روز از موفقیت شیرین نشاط، کارگردان ایرانی، در جشنواره ونیز ایتالیا اتفاق افتاد، دومین موفقیت زنان ایرانی در عرصه‌های هنری بین‌المللی در روزهای اخیر بود.

فیلم «زنان بدون مردان» تازه‌ترین ساخته خانم نشاط که بر اساس رمانی به همین نام از شهرنوش پارسی‌پور ساخته شد، با استقبال خوبی در جشنواره ونیز روبه‌رو شد و نهایتاً شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی به شیرین نشاط تعلق یافت.



مجموعه چهار قسمتی «خانه صدام» که خانم آغداشلو در آن نقش همسر صدام حسین را ایفا کرده است، از محصولات سال ۲۰۰۸ شبکه پرتماشاگر و پرطرفدار «اچ. بی. او» است و واپسین روزهای حضور صدام حسین دیکتاتور عراق را بر مسند قدرت به تصویر کشیده است.

خانم آغداشلو خود پس از دریافت جایزه «امی» به خبرنگاران گفته است که امیدوار است این موفقیت باعث شود فیلم‌های دیگری که «بی‌عدالتی‌ها را نه تنها در خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان و از جمله ایران به نمایش می‌گذارد» ساخته شوند.

شهره آغداشلو که برای نشان دادن همبستگی خود با جنبش سبز ایران دستبند سبزی به مچ دست خود بسته بود همچنین گفت که جوانان ایرانی «دنیا را با نافرمانی مدنی خود تکان داده‌اند».

خانم آغداشلو در چند سال گذشته در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های متعدد سینمایی ظاهر شده است و از معروف‌ترین این فیلم‌ها می‌توان از مجموعه فیلم‌های پرطرفدار «اکس‌من» و سریال تلویزیونی ۲۴ نام برد.

تازه‌ترین کار سینمایی خانم آغداشلو نیز بازی در نقش اول فیلم «سنگسار ثریا میم» ساخته سیروس نورسته است.
XS
SM
MD
LG