لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۶

آقاسی: مهدی خزعلی در بند امنیت زندان اوین است


مهدی خزعلی
مهدی خزعلی
شامگاه چهارشنبه دکتر مهدی خزعلی چشم پزشکی که در وبلاگ خود بارها مطالبی گاه جنجالی در نقد عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد و یا حمایت از معترضین پس از انتخابات منتشر کرده بود دستگیر شد.

او که فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی از چهره‌های سرشناس جناح اصولگرا و از طرفداران سرسخت سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد نیز است، به اتهام اهانت به روحانیت و اشاعه اکاذیب، دستگیر شده است.





مهدی خزعلی سال‌ها پیش از این و پس از انتشار کتاب جنجالی هویت با مقدمه‌ای از او، که گفته شد با حمایت وزارت اطلاعات در دوران سعید امامی علیه روشنفکران ایرانی منتشر شده، از نزدیکان فکری سعید امامی محسوب می‌شد.

اما بعدها با فاصله گرفتن از اندیشه‌های جناح راست ، به طرفداری از معترضان به شرایط موجود در نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

مهدی خزعلی بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران از منتقدان محمود احمدی‌نژاد بوده است.

محمد حسین آقاسی وکیل مدافع مهدی خزعلی درباره آخرین وضعیت پرونده موکل اش در گفت‌و‌گویی با رادیو فردا، اینگونه توضیح داده است

محمدحسین آقاسی: من روز شنبه به شعبه چهار بازپرسی دادسرای انقلاب مستقر در اوین مراجعه و اعلام وکالت کردم. با بازپرس ایشان صحبت شد. آقای بازپرس برای ایشان قرار بازداشت موقت صادر کرده است. موکل من به قرار بازداشت اعتراض کرده که پرونده باید برای رسیدگی به اعتراض ایشان به دادگاه انقلاب ارسال شود.

اما اتهامی که برای آقای خزعلی در نظر گرفته شده یکی انتشار مطالبی برخلاف حیثیت روحانیت و در واقع اهانت به روحانیت است و اشاعه اکاذیب در وبلاگشان که دارند. بنابراین موکل من الان در بازداشت قرار دارد و وثیقه‌ای از ایشان قبول نشد و قرار شد در آینده باز ایشان به بازپرسی احضار شوند و من هم در خدمتشان باشم تا ببینیم که چه تصمیمی می‌گیرند.

  • ایشان الان در کجا نگاهداری می‌شوند؟

ایشان فعلاً در زندان اوین در بند امنیت هستند و تا زمانی که پرونده از دادسرا به دادگاه نرود، من بعید می‌دانم که برای ایشان آزادی به قید وثیقه صادر شود و تصور من اینست که با توجه به پرونده قبلی که داشتند و در آن پرونده هم با قرار کفالت آزاد شدند، یک مقدار ممکن است سخت‌گیری نسبت به ایشان اعمال شود.

  • شما خودتان ایشان را روز شنبه ملاقات کردید؟

روز شنبه قرار نبود که ملاقات کنیم. پرونده کسانی که به اتهام مسائل امنیتی تحت تعقیب قرار می‌گیرند به شکلی است که معمولاً اجازه حضور وکیل را نمی‌دهند. حالا با توجه به وضعیت خاص موکل من که فرزند یکی از شخصیت‌های محترم نظام است، به شکل دیگری بود و اجازه دادند که من هم حاضر شوم.

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه در دادسرای تهران خبر ایشان را منتشر کرده، ایشان را به عنوان، به گفته این منبع، «مجرم» و نه «متهم» نام برده‌اند.

عمل این خبرگزاری طبق تبصره ماده ۱۸۸ قانون دادرسی کیفری جرم است. تا زمانی که عمل کسی رای قطعی در موردش صادر نشود، نمی‌شود در مورد آن شخص گفت «مجرم».

  • نظر خود آقای خزعلی را درباره اتهاماتی که به ایشان منتسب شده، گرفتید؟ آیا ایشان این اتهامات را قبول دارند؟

این اعمالی که انجام شده چون انتشار مطالبی است، که غیرقابل انکار است. اما اینکه به عنوان جرم ایشان بپذیرد، ایشان قبول ندارد. مدعی است که یک سری واقعیاتی را بیان کرده که این واقعیات مبتنی بر انتشار یک سری خبرهاست.
XS
SM
MD
LG