لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۳

نخستین قربانی آنفلوانزای خوکی در آمریکا


حرارت سنج برای تشخیص دمای مسافران در فرودگاه اندونزی
حرارت سنج برای تشخیص دمای مسافران در فرودگاه اندونزی
‌ مقام‌های آمریکایی روز چهارشنبه خبر از نخستین قربانی آنفلوانزای خوکی در این کشور دادند. ریچارد بسر، کفیل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده در ابن باره گفت: « یک کودک از ویروس اچ۱ ان۱ (H1N1) جان باخته است.»

با مرگ کودک دو ساله آمریکایی از ایالت تگزاس، این نخستین مورد از تلفات آنفلوانزای خوکی در بیرون از مرزهای مکزیک است.

برپایه آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱۵۹ نفر در مکزیک به دلیل بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۲۵۰۰ نفر دیگر هم به این بیماری مبتلا هستند.

سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که در حال حاضر بیماری ۶۴ نفر در ایالات متحده، شش نفر در کانادا، سه نفر در نیوزلند، دو نفر در اسپانیا، دو نفر در بریتانیا و دو نفر در اسرائیل به تایید رسیده است.

این آمار در برگیرنده یازده نفری که از سوی دولت نیوزلند اعلام شده نیست و همچنین شامل پنج بریتانیایی، سه آلمانی و یک کاستاریکایی که مقام‌های این کشورها اعلام کرده‌اند، نمی‌شود.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه درجه هشدار خود را از سطح سه به سطح چهار افزایش داد. بالاترین سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی شش است.

درجه هشدار چهار به این معنی است که ویروس آنفلوانزای خوکی به طور قابل توجهی می‌تواند از انسان به انسان انتقال یابد که زمینه‌ای برای اپیدمی شدن این بیماری است.

‌به گفته کی‌جی فوکودا یک مقام مسئول سازمان بهداشت جهانی با وجود حمل و نقل سریع مسافران در سراسر جهان، هیچ نقطه‌ای از دنیا نمی‌تواند از این بیماری مصون بماند.

برخی از کشورها مانند روسیه و چین برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی واردات خوک از مکزیک و آمریکا را ممنوع کرده‌اند. کشورهایی چون ژاپن و اندونزی، با کار گذاشتن حرارت سنج، دمای بدن مسافرانی را که مکزیک می‌آیند کنترل می‌کنند.

مقام‌های بهداشتی اندونزی نیز از مردم خواسته‌اند که در اماکن عمومی از بوسیدن و بغل کردن یکدیگر خودداری کنند.
XS
SM
MD
LG