لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

سایت اجتماعی توییتر با پرچم حزب‌‌الله ایران هک شد


پیام و تصویری که روز جمعه در حدود یک ساعت بر روی صفحه توییتر بود.
پیام و تصویری که روز جمعه در حدود یک ساعت بر روی صفحه توییتر بود.
‌صبح جمعه حدود ساعت شش به وقت گرینویچ وب‌سایت شبکه اجتماعی توییتر توسط گروهی به نام «ارتش سایبر [فضای مجازی] ایران» هک شد و در حدود یک ساعت از کار افتاد.

هک شدن وب‌سایت توییتر پس از آن صورت گرفت که این هفته سایت «موج سبز آزادی» نیز از سوی همین گروه از کار افتاد و گردانندگان این سایت مجبور شدند این وب‌سایت حامی جنبش سبز را به آدرس دیگری منتقل کنند.

کاربران اینترنتی امروز پس از ورود به سایت توییتر با صفحه‌ای مواجه می‌شدند که در آن به رنگ سرخ نوشته شده بود «این سایت از سوی ارتش سایبر ایران» هک شده است.

در این صفحه پرچم سبز «یاحسین» به همراه آیه‌ «فان حزب‌الله هم‌الغالبون» به چشم می‌خورد.

در این صفحه همچنین به انگلیسی نوشته شده بود: «ایالات متحده آمریکا گمان می‌کند به خاطر دسترسی خود، بر اینترنت کنترل و مدیریت دارد، اما این طور نیست؛ این ما هستیم که با قدرت خود بر اینترنت کنترل و مدیریت داریم... حالا چه کشوری تحریم است؟ ایران؟ یا آمریکا؟»

بیز استون، یکی از مسئولان توییتر، در یادداشتی از کار افتادن سایت توییتر را تایید کرده، اما به علت آن اشاره نکرده است؛ وی نوشته است که علت از کار افتادن توییتر پس از تحقیقات بیشتر اعلام خواهد شد.

در طول مبارزه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایران در خردادماه و پس از اعلام نتایج آن که به ناآرامی‌های گسترده در ایران منجر شد، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر از سوی هواداران نامزدهای اصلاح‌طلبان به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت.

شکبه‌های اجتماعی همچنین نقش عمده‌ای در پخش تصاویر و فیلم‌های مربوط به سرکوب معترضان در ایران ایفا کردند.

در اوج اعتراض‌های مردمی در ایران، دولت آمریکا از توییتر خواست تا ارتقاء سیستم خود را به تعویق بیندازد تا کاربران ایرانی بتوانند از این وسیله ارتباطی استفاده کنند.

پس از انتخابات مسئولان جمهوری اسلامی بارها نسبت به «جنگ نرم» و نیز استفاده مخالفان از رسانه‌های مدرن علیه جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند.

نگرانی مسئولان جمهوری اسلامی از فضای اینترنت تا بدانجا پیش رفته است که در پنجمین دور از محاکمه‌های موسوم به «کودتای مخملی» نماینده دادستان در کیفرخواست خود گفت که شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیس‌بوک بستری برای «آشوبگران در راستای تضعیف جایگاه داخلی و بین‌المللی نظام اسلامی» است.

برپایه اطلاعاتی که شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده است، در سال جاری میلادی، ۲۰۰۹، انتخابات ریاست جمهوری ایران عمده‌ترین موضوع مورد اشاره در مراجعه‌های کاربران این شبکه بوده است.
XS
SM
MD
LG