لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

قتل یک زن ایرانی به دست همسرش «به خاطر گرویدن به مسیحیت» در استرالیا


محله‌ای که گفته می‌شود قتل در آن صورت گرفته
محله‌ای که گفته می‌شود قتل در آن صورت گرفته

یک مرد ایرانی در استرالیا متهم به «قتل» همسرش «به علت گرویدن وی به مسیحیت» شده است.

امیر دربان متهم است که همسر ۳۵ ساله‌اش، نسرین ابک، را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. به گزارش دیلی میل، جسد ابک در آپارتمانشان در یکی از محلات گران‌قیمت اطراف سیدنی به نام پات پوینت پیدا شده است.

به گزارش سیدنی مورنیگ هرالد، امیر دربان که ۴۲ سال دارد، «از مسیحی شدن همسرش به خشم می‌آید» و او را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند.

پس از اینکه پدر خانم ابک با پلیس تماس می‌گیرد و از سلامت وی اظهار نگرانی می‌کند، پلیس با شکستن در ِ خانه وارد آپارتمان آنها شده و با جسد بی‌جان وی مواجه می‌شود. اینطور به نظر می‌رسد که خود امیر دربان به پدر همسرش در تهران تلفن کرده و گفته بود که همسرش را کشته است.

پدر خانم ابک گفته است که چندبار با پلیس تماس گرفته تا آنها حرف وی را جدی گرفتند و در نهایت به خانه دخترش رفتند.

امیر دربان که در دادگاه شهر سیدنی حاضر شده، هنوز اعترافی نکرده است.

او و همسرش چهارسال بود که در استرالیا زندگی می‌کردند. پلیس این شهر می‌گوید که مدرکی در خصوص سابقه خشونت خانگی بین این زوج در دست ندارد. اما همسایه‌ها گفته اند که شب چهارشنبه، صدای فریادهایی را از خانه این دو شنیده بودند.

یک همسایه که نخواست نامش فاش شود گفت که در ساعت ۴:۴۰ عصر صدای فریاد «مرگباری» را از این خانه شنیده اما بعد از آن دیگر صدایی به گوش نرسیده است.

اینطور به نظر می‌رسد که چاقویی که قتل با آن صورت‌گرفته پیدا شده است، اما پلیس هنوز قطعیت آن را تایید نکرده است. دادگاه امیر دربان در تاریخ ۲۴ نوامبر برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG