لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۶

«مفاسد حکومتی» مانع کسب‌وکار


شناخت مشکلات موجود بر سر راه کسب، نخستین گام از راه طولانی رونق‌بخشی به اقتصاد است
شناخت مشکلات موجود بر سر راه کسب، نخستین گام از راه طولانی رونق‌بخشی به اقتصاد است

یافتن و شناخت موانع و مشکلات موجود بر سر راه کسب و کارها، نخستین گام از راه طولانی رونق‌بخشی به اقتصاد و دست یابی به نرخ‌های رشد بالاست.

شناخت دردها و امراض اقتصادی و پس از آن یافتن درمانی موثر، سریع و کم هزینه برای برطرف‌کردن این دردها و بیماری‌ها، گام‌های بعدی در مسیر رونق بخشی به اقتصاد است.

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از پاییز سال ۱۳۸۹، به طور فصلی طرح پایشی را اجرا می‌کند که در آن، تشکل‌های اقتصادی از سراسر ایران موانع و مشکلات موجود بر سر راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار خود را معرفی می‌کنند.

در تابستان سال ۱۳۹۵، بیش از ۲۶۰ تشکل اقتصادی از سراسر ایران با حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی در این طرح پایش شرکت کرده و به پرسش‌های آن پاسخ گفته‌اند.

در این برنامه از پادکست «الف، ب، اقتصاد» نتایج این گزارش مربطو به فصل تابستان امسال را بررسی کرده‌ایم بسیاری از مولفه‌ها با نتایج این طرح در بهار امسال و فصل مشابه پارسال مشابه هستند و این نشانه‌ای است از آن‌که این موانع و مشکلات به رغم شناخته شدن، همچنان پابرجا باقی مانده‌اند.

دعوت می‌کنم شنونده این پادکست باشید:

پادکست الف، ب، اقتصاد ۳۸؛ «مفاسد حکومتی» مانع کسب‌وکار
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:06 0:00
لینک مستقیم

در مجموع و بر اساس نتایج این طرح پایش، مولفه‌های مربوط به «محیط مالی» و «محیط اقتصاد کلان» از فضای اقتصاد ایران و مولفه‌های «ساختار دولت» و «محیط سیاسی» از فضای نهادی محیط کسب و کار در ایران شرایط نامساعدتری در مقایسه با سایر مولفه‌ها، داشته‌اند.

نشانی ایمیل برنامه alef@radiofarda.com راه ارتباطی من و شماست به این نشانی ایمیل بفرستید و از نظرات، انتقادها و پیشنهادیتان بنویسید.

XS
SM
MD
LG