لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۷

انتقال مسعود و خسرو کردپور به زندان مهاباد


مسعود کردپور
مسعود کردپور
مسعود و خسرو کردپور دو روزنامه نگار بوکانی پس از ۴ ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارویه به زندان مهاباد منتقل شدند.

رادیو فردا از کمال حسینی روزنامه نگار در بوکان که با خسرو کردپور سردبیر زندانی وبسایت آژانس خبری موکریان گفت و گویی تلفنی داشته درباره تازه ترین تحولات درباره پرونده خسرو و مسعود کردپور پرسیده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:03 0:00
لینک مستقیم

روز چهارشنبه پنجم تیرماه هم خسرو و هم مسعود را انتقال دادند به زندان مرکزی مهاباد.

این به معنی این است که وضع شان مشخص تر شده؟


در تماس تلفنی کوتاهی که خسرو با من داشت گفتش که روز پنجشنبه بازپرس پرونده یعنی بازپرس شعبه دوم دادسرای انقلاب مهاباد رفته زندان و همانجا هم تفهیم اتهامشان کرده.

اتهامات چه ها هستند؟

بالاخره نتوانستند صراحتا بگویند، ولی ظاهرا تبلیغ علیه نظام است از طریق اطلاع‌رسانی وضعیت زندانیان سیاسی.

مصداق‌هایش را هم مشخص کردند، که مثلا به طور کلی به دلیل گردانندگی سایت م,کریان؟

در مورد خسرو که به عنوان سردبیر خبرگزاری مکریان بود، بله تهیه و تنظیم اخبار مربوط به زندانیان سیاسی، فعالان مدنی و بالاخره پیگیری پرونده‌هایشان. در مورد مسعود هم که بیشتر به عنوان یک روزنامه نگار با رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند، همانجا به ایشان گفته بودند که شما خوراک رسانه‌های بیگانه را دارید تهیه می‌کنید. مصداق‌هایش می‌تواند اینها باشد.

واکنش برادران کردپور به اتهامات چه بوده؟

خسرو اعلام کرد که ما در طول این مدت چه در ایام انفرادی که در مهاباد بودیم و چه در طول مدتی که در ارومیه چه موقعی که در انفرادی بودیم و چه انتقال داده بودند آن موقع که به سلول‌های بند به صورت بندی نگاه داشته می‌شدند، موقعی که تفهیم اتهام شدیم و از طریق بازپرس پرونده اعلام کردیم که ما کارمان روزنامه نگاری بوده، اطلاع رسانی درست و دقیقی کردیم و این مواردی که شما به عنوان اتهام به ما می‌زنید قبول نداریم. اعتراض کردند به این وضعیت.

آخرین ملاقات خانواده با برادران کردپور کی بوده و درباره وضعیت‌ شان در زندان،‌ این دو، خسرو و مسعود کردپور چه گفتند؟


روز یکشنبه نهم تیرماه که دو تن از اعضای خانواده توانستند با خسرو و مسعود ملاقات کنند، آنجا مسعود اعلام کرده که من موقعی که ما انتقال داده شدیم به زندان مهاباد مراجعه کردم به بهداری و نسبت به قبل بازداشتم ۲۰ کیلو کاهش وزن داشتم. یعنی این نشان می‌دهد که بالاخره در وضعیت روحی و روانی نامناسبی بودند.

اقدام بعدی که خانواده یا وکیل قرار است بکند چیست؟


بنده به عنوان دوست و همکار برادران کردپور و خبرنگار مکریان در مصاحبه‌ای که با آقای نعمت احمدی و عباس جمالی و عثمان مزین داشتم هر سه تایشان اعلام آمادگی کردند. آقای احمدی گفتند که پرونده ارجاع داده شود دادگاه من حاضرم بیایم. مطالعه می‌کنم پرونده را درخواست می‌دهم که حتما موکلین خودم را ببینم. آقای جمالی و آقای مزین هم فردا قرار است بروند دادسرای انقلاب مهاباد و درخواست کنند از بازپرس پرونده که هر چه زودتر پرونده را ارجاع بدهد به دادگاه تا بلکه تکلیفشان مشخص شود. قرار بازداشت اگر امکانش باشد تبدیل شود به وثیقه و بالاخره اینها بعد چهارماه آزاد شوند.
XS
SM
MD
LG