لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۳

ملاقات با عدنان حسن پور


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

شاید بتوان او را قدیمی‌ترین روزنامه نگار زندانی در ایران نامید. بهمن ۸۵ بود که بازداشت شد، در دادگاهی غیرعلنی به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب شهرستان مریوان در استان کردستان به اعدام محکوم شد، این حکم حتی در دیوان عالی تایید شد.

ملاقات با عدنان حسن پور
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:19 0:00

صدور حکم اعدام برای عدنان حسن‌پور، با واکنش‌های بسیاری در میان سازمان‌ها و مقام‌های بین المللی به ویژه مقام‌های اتحادیه اروپا روبرو شد که خواستار لغو این حکم بودند.

عدنان حسن‌پور، متهم به جاسوسی، در اختیار گذاشتن مشخصات مراکز نظامی به اشخاص حقیقی و حقوقی غیرصالح، تبانی برای برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و نیز عبور دادن متهمانی تحت پیگیرد از مرز مریوان و ارتباط با شخصی در وزارت امور خارجه‌ آمریکا بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد هم‌اکنون وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG