لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۷

ملاقات با مسعود صادقی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در نخستین روز اسفندماه سال ۸۹ بازداشت شد. او از جمله بازداشت شدگانی بود که پس از درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی از وزارت کشور برای برگزاری تجمعی در حمایت از بهار عربی، در ۲۵ ام بهمن ماه سال ۸۹، بازداشت شدند.

ملاقات با مسعود صادقی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:25 0:00

تازه یک روز از تولد دختر مسعود صادقی، گذشته بود که او بازداشت شد. دو ماهی را در بازداشت و در سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی زندان اوین همچون بند ۲۴۰ گذراند تا اینکه با سپردن وثیقه، تا زمان برگزاری دادگاه موقتا آزادشد.

مسعود صادقی،‌‌ ازعلاقمندان و هواداران نهضت آزادی ایران،‌ در مهرماه سال ۹۰ محاکمه شد. اتهامات او همچون دو نفر دیگر از دوستانش آرش نجبایی و جعفر گنجی،‌ اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت با تشکیل و راه‌اندازی گروه مطالعه تاریخ، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG