لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۷

ملاقات با محمدعلی دادخواه


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از جمله بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر است که همچون نسرین ستوده، عبدالفتاح سلطانی و نرگس محمدی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و وقایع پس از آن بازداشت، ‌دادگاهی و زندانی شد.

ملاقات با محمدعلی دادخواه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:57 0:00

محمد علی دادخواه، ‌در سال‌های گذشته وکالت پرونده‌های خبرساز بسیاری را عهده‌دار بوده است. این وکیل دادگستری و حقوقدان ایرانی، ‌وکالت پرونده واقعه حسینیه دراویش گنابادی، بازداشت نیروهای فعال سیاسی ملی-مذهبی و عبدالفتاح سلطانی را برعهده داشته است.

محمد علی دادخواه در تیرماه سال ۸۸، با هجوم ماموران پلیس امنیت به دفترش همراه با چند کارآموز و همکارش بازداشت شد. فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و براندازی نرم از جمله اتهاماتی بود که آقای دادخواه با آن روبرو شد.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار این فایل است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG