لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۸

ملاقات با نوشین خادم


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

وقتی در سال‌های دهه ۶۰ نتوانست همچون دیگر بهاییان در دانشگاه پذیرفته شده و تحصیلاتش را ادامه دهد، به خارج از ایران رفت. پس از گرفتن مدارک دانشگاهی آن طور که خواهرش می‌گوید تصمیم گرفت به ایران برگردد تا به کشورش خدمت کند.

ملاقات با نوشین خادم
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:33 0:00

نوشین خادم، از جمله مدرسان دانشگاه آن‌لاین بهاییان در ایران «بی. آی. اچ.‌ای» است که برای فراهم آوردن امکان تحصیل برای جوانان بهایی محروم از تحصیل راه‌اندازی شد.​

خانم خادم، هم‌زمان با مراجعه ماموران امنیتی به منازل مسئولان دانشگاه آن‌لاین بهائیان و تفتیش منازل آن‌ها در نخستین روز خرداد۱۳۹۰ همراه با شش مدرس دیگر این دانشگاه مجازی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل شد.

پرونده این مدرس دانشگاه مجازی بهاییان ایران در مهر ماه سال ۹۰، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شد تا در برابر قاضی محمد مقیسه در برابر اتهاماتی چون عضویت در جامعه بهاییان ایران و تبلیغ برای آیین بهایی از خود دفاع کند.​

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG