لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۷

ملاقات با پیمان کشفی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در مهر ماه سال ۸۸، در پی احضاریه‌ای کتبی که در آن، از او خواسته شده بود برای «ادای پاره‌ای از توضیحات» به دادگاه انقلاب مراجعه کند، به دادگاه رفت و دیگر بازنگشت. پیگیری‌های همسر و خانواده‌اش هم نتیجه‌بخش نبود.

ملاقات با پیمان کشفی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:27 0:00

پیمان کشفی، شهروند بهایی، از زمان بازداشت شدن در مهرماه سال ۸۸، در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، تحت شکنجه و فشارهای جسمی و روحی بازجویی‌ها بود.

اتهام او در پرونده، همچون بسیاری دیگر از هم کیشان بهایی‌اش، عضویت در گروههای معاند و برانداز و تبلیغ آیین بهایی اعلام شد. پرونده پیمان کشفی با همین اتهامات در تیرماه سال ۸۹، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رفت که ریاست آن را قاضی محمد مقیسه برعهده داشت.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش،​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG