لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۹

موج سرما ۲۴ استان ایران را فرا می‌گیرد


روز جمعه چهارمحال و بختیاری٬ زنجان٬ آذربایجان غربی و شرقی٬ کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل سردترین استان‌های کشور خواهند بود.
روز جمعه چهارمحال و بختیاری٬ زنجان٬ آذربایجان غربی و شرقی٬ کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل سردترین استان‌های کشور خواهند بود.
سازمان هواشناسی ایران روز پنجشنبه٬ ۱۲ دی‌ماه اعلام کرد که از فردا٬ جمعه٬ حداقل دمای ۲۴ استان کشور به زیر صفر می‌رود. در عین حال سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر نیز گفته است که از ۱۰ دی‌ماه امدادگران بیش از چهار هزار تن را که در ۱۴ استان در نقاط برفی گیر افتاده بودند٬ نجات داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ احمد وظیفه٬ مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران ۱۲ دی‌ماه از ادامه بارش‌ها تا هفته آینده خبر داد و افزود که از روز جمعه٬ ۱۳ دی‌ماه٬ حداقل دمای ۲۴ استان کشور به زیر صفر می‌رود.

به گفته وی روز جمعه استان‌‌های چهارمحال و بختیاری با منفی ۱۴ درجه٬ زنجان با منفی ۱۰ درجه٬ آذربایجان غربی و شرقی و کهگیلویه و بویر احمد با منفی ۹ درجه و اردبیل با منفی هفت درجه٬ سردترین استان‌های کشور خواهند بود و هوای استان تهران نیز به حداقل منفی چهار درجه خواهد رسید.

در عین حال حسین درخشان٬ سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر روز جمعه به خبرگزاری فارس گفته است که از ۱۰ دی‌ماه ۱۴ استان آذربایجان غربی٬ اصفهان٬ چهارمحال و بختیاری٬ خوزستان٬ زنجان٬ فارس٬ قم ٬ لرستان٬ کرمانشاه٬ کهگیلویه و بویراحمد٬ گیلان٬ مازندران٬ مرکزی و همدان دچار برف و کولاک شده‌اند.

وی افزوده است که در سه روز گذشته امدادگران چهار هزار و ۲۰۰ نفر را که در این ۱۴ استان در نقاط برفی گیر افتاده بودند٬ نجات داده‌اند.

آقای درخشان توضیح داده است که در مناطق صعب‌العبور این استان‌‌ها ۹۵۳ دستگاه خودرو به کمک تجهیزات امدادی از برف بیرون کشده شده‌اند و ۵۳۶ تن در این استان‌ها در مساجد و مدارس بین‌راهی اسکان داده شده‌اند. در عین حال به گفته وی ۲۵ تن نیز که دچار آسیب یا سرمازدگی شده بودند٬ به بیمارستان منتقل شده‌اند.

سرما در حالی شمار بالایی از استان‌های ایران را فرا گرفته است که مسئولان در ایران از کمبود گاز خبر داده‌اند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران ۱۱ دی‌ماه از افزایش گاز مصرفی خانگی خبر داد و افزود که به همین دلیل گاز جایگاه‌های «سی‌ان‌جی» قطع شده است.

قائم ‌مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز شش دی‌ماه اعلام کرد که کشور با کمبود گاز مواجه است و ضمنا تاکید کرد که مصرف گاز در ایران گسترش وسیع داشته است.

معاون وزیر نفت آبان‌ماه گفته بود که با اولین موج سرما در ایران مصرف گاز روزانه به ۲۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است و افزوده بود که در فصل سرما به ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز (در روز) نیاز خواهد بود.
XS
SM
MD
LG