لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۶

بلومبرگ: ایران با نفتکش خود به کره جنوبی نفت می‌فرستد


آمریکا به طور موقت کره جنوبی را از تحریم‌های آمریکا معاف کرده است
آمریکا به طور موقت کره جنوبی را از تحریم‌های آمریکا معاف کرده است
علیرغم تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی، خبرگزاری «بلومبرگ» می‌گوید اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ایران با استفاده از یک کشتی نفت‌کش عظیم خود، به کره جنوبی نفت صادر کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، جزئیات مربوط به ثبت حمل و نقل‌های دریایی نشانگر آن است که نفتکش بزرگ «براونی» با ظرفیت حدود دو میلیون بشکه نفت خام، ۱۳ مهرماه، جزیره خارک در ایران را ترک کرده است. بر اساس شنود تماس‌های این کشتی مشخص شده است که مقصد فعلی آن بندر «دائسان» کره جنوبی است.

به گفته بلومبرگ یک پالایشگاه هسته‌ای با ظرفیت پالایش حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز در بندر «دائسان» مستقر است.

این خبرگزاری می‌افزاید که نفتکش «براونی» متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران است. ایران در واکنش به تحریم های بین المللی که علاوه بر صادرات نفت، حمل و نقل دریایی این محصول را نیز مشکل کرده است، برای انتقال نفت از نفت کش‌های متعلق به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

کره جنوبی تقریبا تمام نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند. با این‌حال این کشور تحت تأثیر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، استفاده از نفتکش‌های خود برای انتقال نفت از ایران را متوقف کرد.

کره جنوبی که از زمان اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران، وارد نفت از ایران را کاهش داده، به همراه چند کشور دیگر مشمول معافیت موقت از تحریم‌های آمریکا شده است.

به گزارش رویترز، در میان خریداران نفت ایران، ژاپن، چین، کره جنوبی و هند که چهار خریدار عمده نفت ایران به شمار می‌روند، در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۲، واردات نفت از ایران را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، در مجموع ۲۰ درصد کاهش داده‌اند.
XS
SM
MD
LG