لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۸

بازداشت عضو ديگری از سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی


فيض‌الله عرب‌سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی
فيض‌الله عرب‌سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی
فيض‌الله عرب‌سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه در منزل مسکونی‌اش بازداشت شد.

خبر بازداشت آقای عرب‌سرخی، معاون وزير بازرگانی در دوران رياست جمهوری محمد خاتمی را سه‌شنبه شب دختر وی، فاطمه عرب‌سرخی، در وبلاگ شخصی‌اش «تاريک خونه» منتشر کرد.

آقای عرب‌سرخی هشتمين عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی است که پس از انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد بازداشت می‌شود. پيش از وی بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، جواد امام، امير‌حسين مهدوی،صادق نوروزی، مجيد نيری و شهاب پورقاسمی هم که از اعضای اين سازمان هوادار ميرحسين موسوی در انتخابات بودند، توسط مقام‌های امنيتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بودند.

به نوشته سايت خبری نوروز نيروهای امنيتی بدون ارائه حکم قضايی به منزل شخصی وی حمله کرده، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی به عنوان تشکلی اصلاح‌طلب بعد از اعلان رسمی نتايج انتخابات با انتشار بيانيه‌ای، آن را فاقد مشروعيت دانست و ابراز عقیده کرد که «دولت برآمده از انتخاباتی که ملت صحت آن را نپذيرفته و بر ابطال آن پای می فشارد، فاقد مشروعيت و وجاهت قانونی است.»

علاوه بر موج دستگيری‌های اوليه که با محکوميت گسترده گروه‌های مدافع حقوق بشر داخلی و خارجی همراه شد در چند روز اخير نيز افراد بيشتری از ميان روزنامه‌نگاران و فعالان سياسی و مدنی از جمله سعيد باستانی و عيسی سحرخيز بازداشت شده‌اند.

آقايان کروبی، خاتمی و موسوی به عنوان چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب در ملاقات روز دوشنبه خود ضمن محکوم کردن بازداشت‌های اخير بر ضرورت پايان يافتن فضای فوق امنيتی تأکيد کرده و اظهار داشتند که موج بی‌حاصل دستگيری‌ها بايد بلافاصله خاتمه يافته و کسانی که پيش از اين بدون ارتکاب کمترين گناهی محبوس شده اند، آزاد شوند.
XS
SM
MD
LG