لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۵

وزارت اطلاعات سايت‌ها و پيامک ها را رصد می کند


حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی
غلامحسين محسنی اژه ای می‌گويد وزارت اطلاعات سايت ها و پيامک‌ها را به خوبی در رصد خود دارد و با جريان های تخريبی به شدت برخورد می کند.

حجت الاسلام غلامحسين محسنی اژه ای ، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری نیمه رسمی فارس آنچه که از آن با نام «تخريب انتخاباتی» ياد کرد را در حد «خيانت به اسلام» دانست.

او در اين باره گفت: « که هر گونه تخريب در رقابت های انتخاباتی بيانصافی است و برخی از آنها را ميتوان خيانت به مردم،‌ اسلام و انقلاب ارزيابی کرد.»

آقای اژه‌ای اين نکته را خاطرنشان کردکه «پيامک های تخريبی کاملا قابل پيگيری و رديابی است و ‌با کسانی که از طريق پيامک به دنبال تخريب بروند نيز برخورد خواهد شد.»

وزير اطلاعات جمهوری اسلامی همچنين اضافه کرد « يقينا اگر کسی بخواهد در اين زمينه فضا را آلوده کند دستگاههای مسئول و ذيربط به خصوص وزارت اطلاعات که در اين زمينه فعال شده با آنها برخورد خواهد کرد.»

آقای اژه‌ای در ادامه هشدارها و تهديدهای خود که در قالب مصاحبه با خبرگزاری فارس انتشار يافته با بيان اينکه «وزارت اطلاعات فعاليت همه سايتها،‌ وبلاگها و پيامکهای تخريبی را رصد ميکند» از احضار برخی مديران سايت‌ها و ارائه تذکر به آنها خبرداد.

در چند ماه گذشته محدوديت‌ها و سخت‌گيری ها عليه سايت‌های مختلف با عنوان «مقابله با براندازی نرم» شدت بيشتری يافته است.

علاوه بر وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز از جمله نهادهای حکومتی است که کار نظارت، محدوديت و در پاره‌ای موارد دستگيری افراد مرتبط با اين نوع فعاليت رسانه‌ای را برعهده دارد.

علاه بر اين دادستانی انقلاب هم در هفته‌های گذشته خواستار محدوديت و سخت‌گيری بر پيامک‌های چندرسانه‌ای (ام‌ام‌اس) از طرف شرکت مخابرات سيار شده بود.
XS
SM
MD
LG