لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۳

تلاش شاهزاده سعودی برای فرار از هتل بدون پرداخت بدهی هفت میلیون دلاری


منظره برج ایفل از هتل «شنگری-لا»، هتلی که مَها السُدَیری ماه‌ها در آن اقامت داشت.
منظره برج ایفل از هتل «شنگری-لا»، هتلی که مَها السُدَیری ماه‌ها در آن اقامت داشت.
همسر سابق ولیعهد عربستان که قصد داشت بدون پرداخت بیش از «هفت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار» هزینه اقامت خود در هتلی مجلل در پاریس این محل را ترک کند توسط پلیس فرانسه دستگیر شد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «دیلی‌میلی»، مَها السُدَیری، شاهزاده سعودی و همسر پیشین نایف‌بن عبدالعزیز، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر کشور عربستان سعودی، روز جمعه، ۱۲ خرداد‌ماه، در حالی توسط پلیس دستگیر شد که ساعت ۳:۳۰ صبح، با «۶۰ خدمتکار» و انبوهی از چمدان، بدون پرداخت هزینه اقامت خود تصمیم به ترک هتلی پنج ستاره را داشت.

خانم السُدیری از دوم دی‌ماه سال گذشته، به همراه خدمتکاران خود در هتل «شَنگری- لا» در پاریس اقامت داشته و یک طبقه از این هتل را با ۴۱ اتاقش در اختیار گرفته بود، اقامتی که بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای این شاهزاده سعودی هزینه در بر داشت.

مسئولان هتل بارها از خانم السدیری در خواست کرده بودند تا هزینه‌های رو به افزایش خود را پرداخت کند، اما وی هر بار از تسویه حساب سر باز زده بود.

دیلی میل گزارش داده است: روز جمعه پس از آن‌که کارکنان هتل متوجه شدند که خدمتکاران خانم السدیری در حال قرار دادن چمدان‌های خود در چندین خودروی لیموزین هستند، با پلیس تماس گرفتند.

پلیس پاریس اگر چه خانم السدیری را از ترک فرانسه منع کرده است، ولی به دلیل مصونیت دیپلماتیک وی نمی تواند او را بازداشت کند. پلیس فرانسه از سفارت عربستان در پاریس خواسته است تا درباره این موضوع همکاری کند.

گزارش‌ها حاکی است که خانم السدیری به هتل پنج‌ستاره دیگری که متعلق به امیر قطر است منتقل شده و امیر قطر تاکید کرده است که مَها السُدَیری تا زمانی که تمامی مشکلات حل شوند، می‌تواند در این هتل بماند.

این نخستین بار نیست که این شاهزاده سعودی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های سرسام‌آورش خبرساز شده است و خشم ملک‌ عبدالله، پادشاه عربستان را برانگیخته است.

به نوشته دیلی‌میل، خانم السدیری در سال ۲۰۰۹ نیز به فرانسه مسافرت کرده بود و به دلیل ۲۳ میلیون دلار هزینه پرداخت نشده که بیش از ۹۲ هزار دلار آن خرج خرید لباس زیر زنانه شده بود، توسط پلیس متوقف شد، که آن زمان نیز به دلیل مصونیت دیپلماتیک دستگیر نشد.

سال ۲۰۱۰ نیز این شاهزاده سعودی سفارش ظروف شیشه‌ای و نقره به ارزش ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار را به فروشگاهی در پاریس داده بود بدون اینکه پول آن را پرداخت کند.

همچنین گفته می‌شود که در سال‌های گذشته بیش از ۳۰ فروشگاه در پاریس از خانم السدیری طلبکار بوده‌اند.

همسر سابق وزیر کشور عربستان بارها با استناد به اعتبار خانوادگی خود، بدون پرداخت پول، اقلامی را سفارش داده است و در نهایت دولت عربستان مجبور به پرداخت این هزینه‌ها شده است.
XS
SM
MD
LG